Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Sevda
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:28Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:28Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRZNU9EVXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/396
dc.description.abstractBu çalışmada, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının Sosyal Bilgiler dersinde dramanın bir öğretim yöntemi olarak kullanımına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel bir çalışma olarak planlanmıştır. Çalışmanın katılımcıları bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesi Sosyal Bilgiler öğretmenliği programında öğrenim gören dördüncü sınıf öğretman adaylarından olu ş maktadır. Araştırmanın verileri, açık-uçlu sorulardan oluşan bir anket vasıtasıyla toplanmış ve içerik analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının dramaya bakış açısı drama dersini aldıktan sonra olumlu yönde gelişim göstermiştir. Bunun yanında öğretmen adaylarının büyük bir kısmı dramanın Sosyal Bilgiler derslerinde kullanılabilir olduğu görüşündedirler. Öğretmen adayları meslek yaşamlarında en sık kullanacaklarını düşündükleri teknikler arasında doğaçlama, rol oynama, öğretmenin rol alması ve forum tiyatro tekniklerini göstermişlerdir. Ayrıca dramanın Sosyal Bilgiler derslerinde kullanılmasının öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor bazı becerilerinin gelişimine katkı sağlayacağını ifade etmişler dir.en_US
dc.description.abstractThe social studies teacher candidates’ views are aimed to be determined for t he use of drama in social studies courses as a teaching method in this study. The research was planned as a qualitative study. Participants of the study were fourth grade teacher candidate s who are attending at an ed u cation faculty of a state university en rolled in social studies teacher training program. Data for this study was collected through a questionnaire composed of ope n -ended questions and analyzed through the content analysis technique. According to the findings, the perspective of teacher candida tes has developed in a positive way after the drama course. Besides this, the majority of the teacher candidates think that drama is available in social studies courses. The teacher candidates have demonstrated the most common drama techniques to use in th eir p rofessional life are improvisation, role -playing, teacher involvement and forum theater. They have also emphasized that using drama in social studies will provide with contribution for students to gain advantages such as cognitive, affective and psych motor skills.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretiminde bir yöntem olarak dramanın kullanımına ilişkin öğretmen adaylarının görüşlerien_US
dc.title.alternativeTeacher candidates’ opinions related to using drama as a teaching method in teaching of social studiesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage123en_US
dc.identifier.endpage145en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster