Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaratekin, Kadir
dc.contributor.authorMerey, Zihni
dc.contributor.authorSönmez, Ö. Faruk
dc.contributor.authorKuş, Zafer
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:28Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:28Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWprMU9UazJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/397
dc.description.abstractnsan hakları eğitimi çok küçük yaştan itibaren bireylere verilmesi gereken bir eğitimdir. Çünkü bu yaşlarda verilecek insan hakları eğitimiyle bireylerin insan haklarına yönelik tutum ve davranışlarının kalıcı olması sağlanacaktı. İlköğretim düzeyinde insan hakları eğitimine yer veren derslerin başında sosyal bilgiler dersi gelmektedir. Sosyal bilgiler dersi, öğrencilerin demokratik değerleri benimsemiş, insan haklarına saygılı, katılımcı ve etkin vatandaşlar olarak yetişmesini amaçlamaktadır. Bu nedenle bu dersi gelecekte verecek olan sosyal bilgiler öğretmen adaylarının insan hakları eğitimine yönelik olumlu tutumlara sahip olması gerekmektedir. Bu çalışma sosyal bilgiler öğretmen adaylarının insan hakları eğitimine yönelik tutumlarını farklı değişkenler açısından belirlemeyi amaçlamaktadır. Tarama modelinde yürütülmüş araştırmada Karaman-Kepenekçi (1999) tarafından geliştirilen “İnsan Hakları Eğitimi Tutum Ölçeği”, kullanılmıştır. Bu ölçek 2011-2012 eğitim öğretim yılında 6 farklı üniversitenin eğitim fakültelerinin sosyal bilgiler öğretmenliği bölümünün 1., 2., 3. ve 4. sınıflarında öğrenim gören 866 öğretmen adayına uygulanmıştır. Uygulama sonucunda bayan öğretmen adaylarının erkek öğretmen adaylarına; branşını isteyerek ve severek seçen öğretmen adaylarının branşını isteyerek ve severek seçmeyen öğretmen adaylarına ve insan hakları ile ilgili konuları arkadaşları, aile bireyleri ve öğretim elemanları ile çok sık tartışan öğretmen adaylarının hiçbir zaman tartışmayan öğretmen adaylarına göre insan hakları eğitimine yönelik tutumlarının daha olumlu olduğu görülmüştür. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının insan hakları eğitimine yönelik tutumlarının ise yüksek olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractHuman rights education is the type of education that should be provided to individuals beginning from very young ages since, with such early human rights education, attitudes and behaviors of individuals toward human rights will be permanent. Social studies classes are the ones that include human rights education in the first place on elementary school level. Social studies class is aimed to raise students as participatory and active citizens who have adopted the democratic values and the respect for human rights. Therefore, pre-service social studies teachers to teach this class in future should have positive attitudes towards human rights education. The purpose of this study was to investigate the attitudes of social studies candidate teachers toward human rights education on different variables. This study is a descriptive research with survey model. “The Human Rights Education Attitude Scale” developed by Karaman-Kepenekçi (1999) was applied to 866 pre-service social studies teachers -1st to 4th years studying at Faculty of Education in six different universities throughout Turkey during 2010-2011 academic year. This study showed that female preservice teachers had more favorable attitudes towards human rights education than male pre-service teachers; those pre-service teachers who willingly and lovingly picked teaching as their profession approached human rights education more favorably than those who did not; and those pre-service teachers who discuss human rights-related topics with their friends, family, and faculty members had more positive attitudes towards human rights education than those who do not. In addition, pre-service social studies teachers have been found to maintain high levels of attitudes towards human rights educationen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDansen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectMatematiksel Metotlaren_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectBiyotıpen_US
dc.subjectEtiken_US
dc.subjectBilgien_US
dc.subjectBelge Yönetimien_US
dc.subjectBritanya Adaları Edebiyatıen_US
dc.subjectNüfus İstatistikleri Bilimien_US
dc.subjectŞiiren_US
dc.subjectAile Çalışmalarıen_US
dc.subjectPsikolojiUygulamalıen_US
dc.subjectFolkloren_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.subjectYöneylemen_US
dc.subjectAraştırma ve Yönetim Bilimien_US
dc.subjectBeslenme ve Diyetetiken_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.subjectOrtaçağ ve Rönesans Çalışmalarıen_US
dc.subjectKriminoloji ve Ceza Bilimien_US
dc.subjectAmerikan Edebiyatıen_US
dc.subjectEdebi Teori ve Eleştirien_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectSosyalen_US
dc.subjectİşen_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectEdebiyat (Romantizm)en_US
dc.subjectEtnik Çalışmalaren_US
dc.subjectMantıken_US
dc.subjectTiyatroen_US
dc.subjectPlanlama ve Gelişimen_US
dc.subjectAsya Çalışmalarıen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectDeneyselen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilimsel Disiplinleren_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectKliniken_US
dc.subjectKültürel Çalışmalaren_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.subjectDil Bilimen_US
dc.subjectÇevre Çalışmalarıen_US
dc.subjectOtelciliken_US
dc.subjectKonaklamaen_US
dc.subjectSpor ve Turizmen_US
dc.subjectFilmen_US
dc.subjectRadyoen_US
dc.subjectTelevizyonen_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.subjectPsikolojisien_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectKadın Araştırmalarıen_US
dc.subjectAfrikaen_US
dc.subjectAvustralyaen_US
dc.subjectKanada Edebiyatıen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectErgonomien_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectCoğrafyaen_US
dc.subjectHukuken_US
dc.subjectKlasikleren_US
dc.subjectSosyal Akımlaren_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectDin Bilimien_US
dc.subjectFiziki Coğrafyaen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectPsikanalizen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectBiyolojiken_US
dc.subjectSağlık Politikaları ve Hizmetlerien_US
dc.subjectKentsel Çalışmalaren_US
dc.subjectAlmanen_US
dc.subjectFlemenken_US
dc.subjectİskandinav Edebiyatıen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectAntropolojien_US
dc.subjectEndüstriyel İlişkiler ve İşgücüen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.subjectArkeolojien_US
dc.subjectEdebiyaten_US
dc.subjectSlav Edebiyatıen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectOrtak Disiplinleren_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.subjectOrtak Disiplinleren_US
dc.subjectBilim Felsefesi ve Tarihien_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.subjectSiyasi Bilimleren_US
dc.subjectAlan Çalışmalarıen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.subjectPsikolojisien_US
dc.subjectGelişimen_US
dc.subjectEdebi İncelemeleren_US
dc.subjectMadde Bağımlılığıen_US
dc.titleSosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının İnsan Hakları Eğitimine Yönelik Tutumlarıen_US
dc.title.alternativeSocıal Studıes Candıdate Teachers’ Attıtudes Towards Human Rıghts Educatıonen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue4 ben_US
dc.identifier.startpage2193en_US
dc.identifier.endpage2207en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster