Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzer, Arif
dc.contributor.authorGençtanırım, Dilek
dc.contributor.authorErgene, Tuncay
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:29Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:29Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRFM05USXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/403
dc.description.abstractBu araştırmada ilk olarak, dürtüsel davranma ile okulu terk etme riski arasındaki ilişkiye disiplin cezası almanın, antisosyal davranışların ve sigara-alkol kullanımının aracılık edip etmediği incelenmiştir, ikinci olarak, öğretmen desteği ve antisosyal davranış etkileşiminin okulu terk etme riski üzerindeki etkisi test edilmiştir. Araştırma grubunu 2009-2010 yılında Ankara İlinde genel liselere devam eden 478 öğrenci oluşturmuştur. Sonuçlar okulu terk etme riskini aile ve arkadaş desteğinin azalttığını, dürtüsel davranmanın ise artırdığını göstermiştir. Ayrıca disiplin cezası, alkol-sigara kullanma ve antisosyal davranışlar okulu terk etme riskini artıran aracı değişkenlerdir. Antisosyal davranışlarla okulu terk etme arasındaki ilişki öğretmen desteğine bağlı olarak değişmektedir. Öğrencilerin cinsiyet ve başarıları ile okulu terk etme riskleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmamaktadır.en_US
dc.description.abstractIn this study, firstly, it is inquired whether disciplinary punishment, antisocial behaviors and alcohol and cigarette use mediate the relationship between school dropout and impulsivity. Secondly, it is examined whether the teacher support moderates between antisocial behaviors on school dropout risk. Participants were 478 students attending the public high schools in Ankara in 2009-2010. The results show that family and friend support reduce school dropout risk, but impulsivity increases it. Besides, disciplinary punishment, use, and antisocial behaviors mediate the relationship between impulsivity and school dropout risk. Teacher support moderates the relationship between antisocial behaviors and school dropout risk. The sex and achievement level of the students did not significantly predict school dropout risk.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleTürk lise öğrencilerinde okul terkinin yordanması: aracı ve etkileşim değişkenleri ile bir model testien_US
dc.title.alternativePrediction of school dropout among Turkish high school students: a model testing with moderator and mediator variablesen_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalEğitim ve Bilimen_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume36en_US
dc.identifier.issue161en_US
dc.identifier.startpage302en_US
dc.identifier.endpage317en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster