dc.contributor.author | Özer, Arif | |
dc.contributor.author | Gençtanırım, Dilek | |
dc.contributor.author | Ergene, Tuncay | |
dc.date.accessioned | 12.07.201910:49:13 | |
dc.date.accessioned | 2019-07-11T21:54:29Z | |
dc.date.available | 12.07.201910:49:13 | |
dc.date.available | 2019-07-11T21:54:29Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.issn | 1300-1337 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRFM05USXhNUT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12513/403 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada ilk olarak, dürtüsel davranma ile okulu terk etme riski arasındaki ilişkiye disiplin cezası almanın, antisosyal davranışların ve sigara-alkol kullanımının aracılık edip etmediği incelenmiştir, ikinci olarak, öğretmen desteği ve antisosyal davranış etkileşiminin okulu terk etme riski üzerindeki etkisi test edilmiştir. Araştırma grubunu 2009-2010 yılında Ankara İlinde genel liselere devam eden 478 öğrenci oluşturmuştur. Sonuçlar okulu terk etme riskini aile ve arkadaş desteğinin azalttığını, dürtüsel davranmanın ise artırdığını göstermiştir. Ayrıca disiplin cezası, alkol-sigara kullanma ve antisosyal davranışlar okulu terk etme riskini artıran aracı değişkenlerdir. Antisosyal davranışlarla okulu terk etme arasındaki ilişki öğretmen desteğine bağlı olarak değişmektedir. Öğrencilerin cinsiyet ve başarıları ile okulu terk etme riskleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmamaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, firstly, it is inquired whether disciplinary punishment, antisocial behaviors and alcohol and cigarette use mediate the relationship between school dropout and impulsivity. Secondly, it is examined whether the teacher support moderates between antisocial behaviors on school dropout risk. Participants were 478 students attending the public high schools in Ankara in 2009-2010. The results show that family and friend support reduce school dropout risk, but impulsivity increases it. Besides, disciplinary punishment, use, and antisocial behaviors mediate the relationship between impulsivity and school dropout risk. Teacher support moderates the relationship between antisocial behaviors and school dropout risk. The sex and achievement level of the students did not significantly predict school dropout risk. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Türk lise öğrencilerinde okul terkinin yordanması: aracı ve etkileşim değişkenleri ile bir model testi | en_US |
dc.title.alternative | Prediction of school dropout among Turkish high school students: a model testing with moderator and mediator variables | en_US |
dc.type | other | en_US |
dc.relation.journal | Eğitim ve Bilim | en_US |
dc.contributor.department | Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 36 | en_US |
dc.identifier.issue | 161 | en_US |
dc.identifier.startpage | 302 | en_US |
dc.identifier.endpage | 317 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US] |