Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBaltacı, Önder
dc.contributor.authorHamarta, Erdal
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:30Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:30Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRRd01qUXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/407
dc.description.abstractBu araştırmada, üniversite öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri ile algıladıkları anne baba tutumları arasında anlamlı ilişki olup olmadığı, sosyal kaygı, sosyal destek ve problem çözme yaklaşımları arasındaki ilişki ve sosyal destek ve problem çözmenin sosyal kaygı üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmaya Ahi Evran Üniversitesi ve Selçuk Üniversitesi’nin farklı fakültelerinde öğrenim görmekte olan 506’sı kız ve 305’i erkek olmak üzere toplam 811 öğrenci katılmıştır. Araştırma verileri kişisel bilgi formu, Sosyal Kaygı Ölçeği, Problem Çözme Envanteri ve Sosyal Destek Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Araştırma sonucu olarak, sosyal kaygının tüm alt boyutları ile sosyal desteğin tüm alt boyutları arasında negatif yönlü, problem çözme yaklaşımları ile pozitif yönlü anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Sosyal desteğin sosyal kaygıyı ve problem çözme yaklaşımının sosyal destekle birlikte sosyal kaygıyı anlamlı düzeyde yordadığı saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to determine whether or not social support and problem solving approach employed by university students predict their social anxiety. A total of 811 students (506 female and 305 male) students who continue their education in different faculties of Ahi Evran University and Selçuk University attended. The study data were collected using Social Anxiety Scale, Problem Solving Inventory and Social Support Scale. As a result of the study, there is a significant negative correlation of all the sub-dimensions of social anxiety with all the sub-dimensions of social support, and a significant positive correlation with problem solving approaches. It was determined that social support predicts social anxiety and problem solving approach together with social support predicts social anxiety at a significant level.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleAnalyzing the relationship between social anxiety, social support and problem solving approach of university studentsen_US
dc.title.alternativeÜniversite öğrencilerinin sosyal kaygı, sosyal destek ve problem çözme yaklaşımları arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEğitim ve Bilimen_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume38en_US
dc.identifier.issue167en_US
dc.identifier.startpage226en_US
dc.identifier.endpage240en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster