Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahin, Ayfer
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:31Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:31Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRNMk5UazVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/412
dc.description.abstractBu çalışmada sınıf öğretmenlerinin, bitişik eğik yazı öğretiminde karşılaştıkları problemlerin belirlenmesi ve giderilmesine yönelik çözüm önerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın yürütülmesinde tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2009–2010 öğretim yılında Kırşehir il merkezinde görev yapan 266 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen “Bitişik Eğik Yazı Öğretiminde Karşılaşılan Problemler Anketi” ile elde edilmiştir. Anketten elde edilen verilerin istatistiksel analizinde SPSS paket programından yararlanılmış, yüzde (%) ve frekans (f) teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin bitişik eğik yazı öğretiminde genel olarak çok fazla problemle karşılaşmadıkları tespit edilmiş, öğrencilerin f, r, s ve k küçük harfleri ile F, H, G, T ve D büyük harflerinin yazımında daha çok hata yaptıkları; “b ile d”, “r ile n”, “m ile n”, “u ile v” harflerini karıştırdıkları ve birbirlerinin yerine yazdıkları saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThis survey study aims to identify the problems of classroom teachers while teaching adjecent italic handwriting and to develop strategies to cope with those problems. The sample of the study consisted of 266 classroom teachers who taught in Kırşehir in the 2009-2010 academic year. “Problems of the Teaching of Adjecent Italic Handwriting Survey“ was used to collect data. The data were analyzed via SPSS by using percentages and frequencies. The results showed that teachers generally did not face with many problems while teaching adjecent italic handwriting. However, students made mistakes when they wrote “f, r, s, and k“ with lower cases and “F, G, H, T, and D“ with upper cases. Students were mostly confused the letters “b and d“, “r and n“, “m and n“, and “u and v“.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleBitişik eğik yazı öğretiminde karşılaşılan problemleren_US
dc.title.alternativeProblems with the teaching of cursive handwritingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEğitim ve Bilimen_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume37en_US
dc.identifier.issue165en_US
dc.identifier.startpage168en_US
dc.identifier.endpage179en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster