Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkyürek, Erkan
dc.contributor.authorAfacan, Özlem
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:32Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:32Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRZNU16RTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/419
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilköğretim 8. Sınıf öğren cilerinin Hücre Bölünmesi ve Kalıtım ünite sindeki kavram yanılgılarını “kavram çarkı diyagramı” kullanarak te spit etmek, tespit edilen kavram yanılgılarını kavramsal değişim metinleri ve anoloji kullanarak gidermektir. Araştırmada tek gruplu ön test-son te st modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi Kırşehir/Türkiye’deki ‘A İlköğretim Okulu’ndan 26 sekizinci sınıf öğrencisi (Erkek -12/Kız -14) olmuştur. Öğrencilerin ‘Hücre Bölünmesi ve Kalıtım’ kavram yanılgılarını tespit etmek için üç kavram çarkı diya gramı çizdirilmiştir. Bu araştırma sonuçları öğrencilerin büyük çoğunluğunda "DNA, kromozom, gen ", " mutasyon, modifikasyon " ve " mitoz bölünme ve mayoz bölünme" hakkında kavram yanılgılarına sahip olduklarını gö s termiştir. Tespit edilen kavram yanılgılarını gidermede ano loji ile verilen kavramsal değişim metinlerinin etkisi incelenmiştir. Sonuç olarak anoloji ile verilen kavramsal değişim metinlerinin öğrencilerde tespit edilen kavram yanılgılarını gidermede başarılı olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine 8th grade students’ misconceptions about the unit of “Cell Division” by using roundhouse diagramming, de te c te d misconceptions eliminate by an analogy and conceptional change texts. The research single group pre-test and p ost te st were used. The sample o f study was 26 eighth grade students (Boy – 12/Girl –14) from “A Primary School” in Kırsehir/Turkey. Three roundhouse diagrams were drawn about unit of cell division’s seven basic concepts to de termine their misconceptions. The results of this research sho w that the vast majority of students had misconceptions about “DNA, chromosome, gene”, “mutation, modification” and “mitosis, meiosis”. Given to remove misconceptions identified by analogy to investiga te the effect of conceptual change texts. As a result, by analogy, the conceptual change texts were found to be effective in remedying students' misconceptions were identified .en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlköğretim 8. Sınıf öğrencilerinin “Hücre Bölünmesi ve Kalıtım” ünitesindeki kavram yanılgılarının tespiti ve anoloji ile kavramsal değişim metinleri kullanılarak giderilmesien_US
dc.title.alternativeDetermination and removal of 8th grade students’ misconceptions about the unit of “Cell Division and inheritance” by using analogy with conceptual change textsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage175en_US
dc.identifier.endpage193en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster