Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzdemir, Alper Murat
dc.contributor.authorDindar, Halil
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:33Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:33Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1308-7177
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpVek9USXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/421
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, öğrencilerin "Canlıların Dünyasını Gezelim, Tanıyalım" ile "Işık ve Ses" ünitelerindeki konularda, öğrenme stillerine göre kavramsal değişim yaklaşımı içerisine giren kavramsal değişim metinlerinin ve kavram haritalarının, öğrenci başarısına etkisini incelemektir. Araştırmanınçalışma grubunu, 2010-2011 eğitim - öğretim yılında Kırşehir İl merkezinde bulunan 1 tane ilköğretim okulunun 5. sınıfında öğrenim gören 50 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma 'deneysel desen' modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama araçları olarak, her iki ünite için araştırmacı tarafından geliştirilen başarı testleri ve Kolb öğrenme stilleri envanteri kullanılmıştır. Başarı testi madde analizi sonuçları (KR-20) birinci ünite için 0,84 ve ikinci ünite için 0.88 olarak bulunmuştur. Ayrıca Kolb öğrenme stilleri envanterinin dört boyutuna ait güvenirlik katsayıları (Cronbach ?) 0,73 ile 0,83 arasında değişmektedir.Araştırma sonucu, kavramsal değişim yaklaşımının ilköğretim programına uygun öğretime göre, her dört öğrenme stillerine sahip öğrencilerin kavram başarı puanlarını artırmada bir etkiye sahip olmadığını göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of the research was to investigate effects of conceptual change passages and concept maps parts of conceptual change teaching method on the students' achievement according to learning styles in "Let's Travel and See Living Creatures World" and "Light and Sound" themes. The research took place in one primary school in Kırşehir province, 2010-2011 education years. The research sample consisted of 50 fifth-grade students. Achievement tests and Kolb Learning Styles Inventory were used to collect the data. Achievement test's data analyses results (KR-20) were found for the first theme is 0,84 and for the second theme is 0,88. Also Kolb Learning Styles Inventory's four dimensions of reliability scores are between 0,73 and 0,83. From this result, it would be implied that it would not be the effectiveness of science teaching on students by means of using students' learning styles as instructional tool.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilimsel Disiplinleren_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.titleİlköğretim Fen ve Teknoloji Dersinde Kavramsal Değişim Yaklaşımının, Öğrenme Stillerine Göre Öğrenci Başarısına Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effects of Conceptual Change Approach on Primary School Students' Achievement According to Their Learning Styles in Science and Technology Courseen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage288en_US
dc.identifier.endpage299en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster