Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldırım, Kasım
dc.contributor.authorYıldız, Mustafa
dc.contributor.authorAteş, Seyit
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:34Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:34Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1303-0485
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRFNE9EY3pNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/426
dc.description.abstractBu araştırmada öğrencilerin kelime bilgilerinin metin türleri açısından okuduğunu anlama ile ilişkili olup olmadığı ve kelime bilgisinin okuduğunu anlamayı metin türleri açısından yordayıp yordamadığı araştırılmıştır. Araştırmada nicel çalışmalarda kullanılan korelasyonal (ili?kisel) araştırma yönteminden faydalanılmıtır. Uygulama 2008-2009 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Ankara ili Sincan ilçesinde bulunan ve orta sosyo-ekonomik düzeye sahip öğrencilerin devam ettiği bir devlet ilköğretim okulunun beşinci sınıfında okuyan toplam 120 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmada öğrencilerin okuduğunu anlama ve kelime bilgisi düzeyleri araştırmacılar tara- fından hazırlanan testler doğrultusunda değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler üzerinde korelasyon ve basit regresyon analizleri gerçekleştirilmiştir. Araştırma bulguları kelime bilgisi ile hikâye edici metni anlama arasında orta düzeyde, kelime bilgisi ile bilgi verici metini anlama arasında yüksek düzeyde ilişki olduğunu gösterirken kelime bilgisinin bilgi verici metni anlamayı daha fazla anlamlı düzeyde yordadığı sonuçlarını ortaya koymuştur.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to explore whether there was a significant correlation between vocabulary and reading comprehension in terms of text types as well as whether the vocabulary was a predictor of reading comprehension in terms of text types. In this regard, the correlational research design was used to explain specific research objectives. The study was conducted in Ankara-Sincan during the 2008-2009 academic years. A total of 120 students having middle socioeconomic status participated in this study. The students in this research were in the fifth-grade at a public school. Reading comprehension and vocabulary tests were developed to evaluate the students‘ reading comprehension and vocabulary levels. Correlation and bivariate linear regression analy- ses were used to assess the data obtained from the study. The research findings indicated that there was a medium correlation between vocabulary and narrative text comprehension. In addition, there was a large correlation between vocabulary and expository text comprehension. Compared to the narrative text comprehension, vocabulary was also a strong predictor of expository text comprehension. Vocabulary made more contribution to expository text comprehension than narrative text comprehension.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleKelime bilgisi okuduğunu anlamanın anlamlı bir yordayıcısı mıdır ve yordama gücü metin türlerine göre farklılaşmakta mıdır?en_US
dc.title.alternativeIs vocabulary a strong variable predicting reading comprehension and does the prediction degree of vocabulary vary according to text typesen_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalKuram ve Uygulamada Eğitim Bilimlerien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1531en_US
dc.identifier.endpage1547en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster