Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDoruk, Kürşat Bekir
dc.contributor.authorUmay, Aysun
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:34Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:34Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1300-5340
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRJMU1qSTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/429
dc.description.abstractBu çalışmada matematiksel modelleme etkinliklerinin, öğrencilerin matematik dersinde öğrendiklerini günlük yaşama transfer etme becerilerinin gelişimine etkisi incelenmiştir. Araştırma bir devlet okulunun 6. ve 7. sınıfları üzerinde, 116 öğrenciyle yürütülmüştür. Araştırmacı tarafından geliştirilen "Günlük Yaşam Matematik Testi" ön test olarak tüm gruplara uygulanmıştır. Ardından deney grubu olarak belirlenen sınıflarda matematiksel modelleme etkinlikleriyle çalışılmış, dönem sonunda da deney ve kontrol gruplarına "Günlük Yaşam Matematik Testi" son test olarak tekrar uygulanmış, ayrıca deney grubundaki öğrencilerle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Sonuç olarak her iki sınıf düzeyinde de, matematiksel modelleme etkinlikleri kullanılan grupların, matematiği günlük yaşama transfer edebilme düzeylerinin, bu etkinliklerin kullanılmadığı gruplardan yüksek olduğu belirlenmiştir. Yapılan görüşmeler ve etkinlikler sırasında elde edilen video kayıtlarının incelenmesi sonucu, farkın temelinde modelleme etkinliklerinin yapısında doğal olarak bulunan, gerçek yaşamdan alınma, sosyal yönden çok güçlü olma ve üstbilişsel düşünme becerilerini sıkça kullanmayı gerektirme gibi özelliklerin bulunduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate the effects of mathematical modeling activities on students' ability to transfer the mathematical concepts into daily life. The study was applied to 116 sixth and seventh grade students from one public school. The "Daily Life Mathematics Test" (DLMT) developed by the researcher was administered to both experimental and control groups as a pre-test. Activities about mathematical modeling were given to the experimental group. DLMT was administered to the students as a post-test at the end of the semester. Furthermore, as qualitative data, semi-structured interviews were carried out with the students from experimental group. The results revealed that mathematical modeling-based instruction for both sixth and seventh grade had a significant effect on students' ability about transferring mathematics into daily life compared to other groups in which the mathematical modeling-based instruction was not utilized. As a result of examining the video records obtained during the activities and interviews, it is observed that this effect might be related to properties which are naturally contained in the structure of modeling activities. Because, these activities are taken from real life and socially powerful and usually require to use metacognitive thinking skills.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleMatematiği günlük yaşama transfer etmede matematiksel modellemenin etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of mathematical modelling on transferring mathematics into daily lifeen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.issue41en_US
dc.identifier.startpage124en_US
dc.identifier.endpage135en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster