Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇelikkaya, Tekin
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:35Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:35Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRJMU9UazFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/436
dc.description.abstractSosyal Bilgiler öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler dersinin programda belirtilen becerileri kazandırma düzeyine ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılan bu araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Bu model çerçevesinde, ilköğretim okullarında görev yapan Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin konu ile ilgili görüşleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırma, Kırşehir il merkezinde bulunan Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı ilköğretim okullarında görevli 50 Sosyal Bilgiler öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, 2 bölümden ve 68 sorudan oluşan “Sosyal Bilgiler Programında Yer Alan Becerilerin Kazandırılma Düzeyine İlişkin Öğretmen Görüşleri Anket Formu” kullanılmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesi aşamasında, öğretmenlerin görüşleri frekans, yüzde ve aritmetik ortalamalar ile ortaya konulmuştur. Verilerin tamamının frekans ve yüzde oranlarını ifade etmek makalenin sınırları açısından mümkün olmadığından sadece çok puan aralığına giren becerilerin frekans ve yüzdeleri ifade edilmiş olup yorumlar aritmetik ortalama üzerinden yapılmıştır. Araştırmayla ortaya konan sonuçlara göre; Sosyal Bilgiler dersi, programda belirtilen becerileri genel olarak kısmen düzeyde kazandırmakta olup, bazı becerilerin ifadelerini ise çok düzeyde kazandırmaktadır. Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, iletişim, girişimcilik ile değişim ve sürekliliği algılama becerilerinde hizmet içi eğitim alan öğretmenlerin görüşleri arasında p< .05 düzeyinde anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Aritmetik ortalamalara bakıldığında bu farklılığın hizmet içi eğitim alan öğretmenlerin lehine olduğu görülmektedir.en_US
dc.description.abstractSurvey model was used in this study, which was done to determine the opinions of Social Studies teachers to what extent the Social Studies course helps the students acquire the skills in the curriculum. The research was conducted 50 primary school teacher‘s who worked at the primary school in Kırsehir. In the research, “A Questionaire About the Influence of Social Studies Course on Skill in the curriculum“ which consist of 2 parts and 68 questions, was used as a data collection instrument. In the analysis phase of the data, teachers‘ opinions were presented in numbers, percentages and aritmetic means. Data with the statistical transaction was resolved purposes of the investigation. Comments made over the arithmetic average to be express the frequency and percentage of skills, just a lot of points into the range, the entire article as there is no limit in terms frequencies and percentages were expressed of the all datas. As a result, Social studies course, according to views of social studies teachers, win partly level skills of the general in the program as specified to, as for the statements of some the skills level earn too. Critical thinking, creative thinking, communication, entrepreneurship with change and continuity to perceive ability, significant differences were found in service training of teachers in opinion between the p <.05 level. According to the arithmetic average of these differences seems in favor of in-service teacher education.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSosyal bilgiler programında yer alan becerilerin kazandırılma düzeyi: öğretmen görüşlerien_US
dc.title.alternativeTransmıssıon level of skılls ın the socıal studıes currıculum: theacher’s opınıonsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage969en_US
dc.identifier.endpage990en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster