Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTepetaş, Gülizar Şule
dc.contributor.authorHaktanır, Gelengül
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:38Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:38Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRRMk5qZ3pNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/451
dc.description.abstractBu çalışmada öyküleştirme yönteminin altı yaş çocuklarının temel kavram bilgi düzeylerine etkisinin olup olmadığını araştırmak amaçlanmıştır. Bu amaçla altı yaş çocuklarının kavram bilgilerini arttırmaya yönelik öyküleştirme yöntemine dayalı bir eğitim uygulaması örneği oluşturulmuştur. Araştırmada deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2009-2010 eğitim-öğretim bahar yarıyılında Kırşehir İli’nde MEB’e bağlı bir bağımsız anaokulunda öğrenim gören altı yaşındaki 39 çocuk oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak çocukların kavram gelişimlerini ölçmek amacıyla “Bracken Temel Kavram Ölçeği”nin gözden geçirilmiş formu kullanılmıştır. Öyküleştirme yöntemi kullanılarak hazırlanan eğitim etkinlikleri araştırmacı tarafından sekiz hafta boyunca uygulanmıştır. Deney ve kontrol gruplarının öntest – sontest uygulamaları arasındaki farkın anlamlılığını test etmek için ve deney grubuna ait öntest- sontest, sontest- kalıcılık testi sonuçları arasındaki farkı belirlemek için parametrik olmayan istatistiksel yöntemler kullanılmıştır. Sontest uygulamasından dört hafta sonra kalıcılık testi uygulaması yapılmış ve bu test puanları da parametrik olmayan istatistiksel yöntemler kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda altı yaş çocuklarının kavram bilgilerini arttırmaya yönelik olarak hazırlanmış öyküleştirme yöntemine dayalı eğitim etkinliklerinin uygulandığı deney grubuyla, sadece günlük eğitim planlarında yer alan etkinliklerin uygulandığı kontrol grubu arasında Bracken Temel Kavram Ölçeği’nin ele alınan alt boyutları ve toplam test puanı açısından deney grubunun lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to investigate to what degree the storyline method had an effect on basic concept knowledge levels of six-years-old children. For this purpose, an educational implementation sample based on storyline method which was designed for increasing the concept knowledge of six-years-old children was prepared. Experimental research design was used in the study. The study group of this study was composed of 39 children at the age of six who were enrolled in a Ministry of National Education (MONE) Kindergarten at Kırşehir province in 2009-2010 educational year. As for the data collection tool, the reviewed form of “Bracken Basic Concept Scale” was used in order to measure concept developments of the children. The educational activities prepared by means of storyline method were implemented for eight weeks by the researcher. In order to test the significance of the difference between the pre-test and post-test scores of the experimental and control groups and the significance among the pre-test, post-test and permanency test results of the experimental group, non-parametrical statistical methods were used. Permanency test was implemented four weeks later than the post-test and the results of these tests were also analyzed by means of non-parametrical statistical methods. At the end of the study, a significant difference was found between the experimental group in which the activities based on storyline method which were prepared in order to increase the concept knowledge of the children and the control group in which the activities taking place in their daily educational plans were implemented in terms of the sub dimensions of Bracken Basic Concept Scale and total test scores in favor of the experimental group.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.title6 yaş çocuklarının temel kavram bilgi düzeylerini desteklemeye yönelik öyküleştirme yöntemine dayalı bir eğitim uygulamasıen_US
dc.title.alternativeAn instructional practice based on the storyline method oriented to support basic concept knowledge levels of 6-year-old childrenen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEğitim ve Bilimen_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume38en_US
dc.identifier.issue169en_US
dc.identifier.startpage62en_US
dc.identifier.endpage79en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster