Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTaşdemir, Adem
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:40Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:40Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1303-0485
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRNME5UZ3hNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/457
dc.description.abstractÖğrenmede bilişsel düzeydeki becerilerin öğretim ortamına yansıtılması kadar duyuşsal ve psikomotor düzeydeki becerilerinde işe koşulması anlamlı bilginin oluşmasında önemlidir. Bu anlamda değerler duyuşsal düzeyde öğrencilerin becerilenin gelişmesinde önemlidir. Bu çalışma ile üç farklı ülke de (Türkiye, Irak, Suudi Arabistan) öğrenim gören Türk öğrencilerin değerler ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi ve karşılaştırmalı olarak irdelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada verilerinin toplanması amacıyla, nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Türkiye, Irak ve Suudi Arabistan’da bulunan Türk okullarındaki 6., 7. ve 8. sınıf öğrencileri maksimum çeşitlilik ilkesi doğrultusunda seçilerek oluşturulmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen ve 9 değeri kapsayan ölçme aracı kullanılmıştır. Öğrencilerin kendi el yazılarıyla kaleme aldıkları kompozisyonlar ve resimler birer doküman olarak bu araştırmada temel veri kaynağı olarak kullanılmıştır. Öğrencilerin değerler hakkındaki algıları genel olarak yazılı ifadeleri incelendiğinde; yardımseverlik, vatanseverlik, sorumluluk değerlerinde en fazla kavramın oluştuğu görülürken, bilimsellik değerine ilişkin kavram sayısı en az düzeyde kalmıştır. Eylem ve sembol kategorilerinde Türkiye’de öğrenim gören öğrencilerin, din kategorisinde ise Irak’ta öğrenim gören öğrencilerin kavram sayıları artmıştır. Bilimsellik değeri ile ilgili olarak Türkiye ve Suudi Arabistan da öğrenim gören öğrencilerin kavramları en düşük düzeyde kalırken iken Irak’ta öğrenim gören öğrencilerin barış ve özgürlük değerlerinde düşük düzeyde kalmıştır. Görsel ifadelerde barış en fazla vurgu yapılan, dürüstlük, sorumluluk, saygı en az vurgu yapılan değerlerdir. Yine görsel ifadelerde; Irak’ta en fazla saygı ve vatanseverlik, en az dürüstlük ve sorumluluk; Suudi Arabistan’da en fazla barış, en az saygı ve dürüstlük; Türkiye’de ise en az sorumluluk, en fazla barış ve vatanseverlik değerleri altında kavramlar toplanmıştır.en_US
dc.description.abstractReflecting effective and psychomotor skills to teaching environment are as important as cognitive skills in learning process. In this context, values are important to develop skills in affective domain. In this study, the opinions of the students who have been studying in three different countries (Iraq, Saudi Arabia, Turkey) were aimed to be investigated comparatively. Phenomenological Method, which is the one of qualitative data collecting methods, was used to gather the data. The study group was composed of 6th, 7th and 8th grade students in Iraq, Saudi Arabia and Turkey in 2009-2010 education term by the principles maximum variability sampling. In the study to collect the data, a researcher developed collecting tool including 9 values was used. The students‘ hand writing compositions and pictures were taken as basic data source. After examining the writings, more concepts were seen in helpfulness, patriotism and responsibility values were seen on the other hand scientific values were seen at least level of all. In action and symbol categories, the students in Turkey and in Religion category in Iraq have raised. The levels of students in Turkey and Saudi Arabia in scientific value were lowest, peace and freedom values in Iraq were seen at lowest level. In visual expressions of students‘ honesty, responsibility and respect were seen as rare emphasized value. Moreover, in visual expressions of students in Iraq, respect and patriotism were highest but honesty and responsibility were stated at lowest level; in Saudi Arabia peace was the highest but respect and honesty were at lowest level; in Turkey responsibility was the lowest but peace and patriotism values were at the highest level.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleDeğerlere ilişkin Türkiye, Irak ve Suudi arabistan örneklemindeki Türk öğrencilerin görüşlerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of Turkish students’ opinions related to values in the example of Iraq, Saudi arabia and Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuram ve Uygulamada Eğitim Bilimlerien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1707en_US
dc.identifier.endpage1736en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster