Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAteş, Seyit
dc.contributor.authorÇetinkaya, Çetin
dc.contributor.authorYıldırım, Kasım
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:41Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:41Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRNek9Ea3hNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/465
dc.description.abstractBu araştırmada ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin kendi kitap seçimlerinde kullanabilecekleri bir rubrik geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ilgili literatür taranmış ve bu doğrultuda öğrenciler, öğretmenler ve ebeveynler için üç farklı anket formu hazırlanmış ve tüm katılımcıların kitap seçimi konusunda görüşleri alınmıştır. Elde dilen veriler ve ulaşılabilen literatür bilgileri doğrultusunda çocukların kendi kitap seçimlerinde kullanabilecekleri taslak bir rubrik (dereceli puanlama anahtarı) geliştirilmiştir. Daha sonra bu rubrik alanda uzman kişilere ulaştırılarak ve görüşlerine başvurularak kapsam geçerlik çalışmaları yapılmıştır. Kapsam geçerliliğinin hesaplanmasında Lawshe tekniğinden yararlanılmıştır. Yapılan analizler, dereceli puanlama anahtarının kapsam geçerliğinin iyi olduğunu göstermiştir. Dereceli puanlama anahtarı literatürdeki okunabilirlik formüllerinden farklı olarak okuyucu ve metin temelli faktörleri içermektedir.en_US
dc.description.abstractIn this research, we aimed to develop a rubric to be used by fourth- and fifth-grade students in their book selection. For that purpose, literature on children book selection was reviewed and three different kinds of questionnaires for students, teachers and parents were developed. Using these questionnaires, we surveyed the opinions of teachers, students and parents about book selection. Then, we developed a tentative rubric to be used by the fourth- and fifth-grade students in their book selection. Following this process, this tentative rubric was presented to some experts who studied children‘s literature. The experts examined this tentative rubric based on some criteria. After this evaluation, we used quantitative approach toward the content validity of this rubric. We used Lawshe formula in order to compute the content validity. Lawshe value of the rubric showed that the developed rubric had quite good content validity for book selection of the fourth- and fifth-grade students.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleHow to choose a readable booken_US
dc.title.alternativeOkunabilir bir kitap nasıl seçiliren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage319en_US
dc.identifier.endpage331en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster