Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMerey, Zihni
dc.contributor.authorKaratekin, Kadir
dc.contributor.authorKuş, Zafer
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:42Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:42Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1301-9058
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRRd056ZzFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/467
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Türkiye ve ABD’deki ilköğretim sosyal bilgiler eğitimini vatandaşlık eğitimi açısından literatüre dayalı olarak kuramsal bir karşılaştırmasını yapmaktır. Bu amaç doğrultusunda her iki ülkenin vatand aşlık eğitimi öğrenme alanları, kazanım, beceri, içerik ve değerler açısından karşılaştırılmıştır. Bu çalışmanın sonunda Türkiye’de sosyal bilgiler eğitiminde, demokrasi, bireysel haklar, görev ve sorumluluklar gibi vatandaşlık eğitimi konularına daha çok değinildiği bunun aksine vatandaşlık becerilerine pek yer verilmediği tespit edilmiştir. ABD’de ise sosyal bilgiler eğitiminde demokrasi, bireysel haklar, görev ve sorumluluklar gibi vatandaşlık bilgilerinin yanında ABD ideal demokratik modeli çerçevesinde çok kültürlülük, hukukla ilintili konular ve vatandaşlık becerileri gibi vatandaşlık eğitimi konularının sıkça vurgulandığı tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study aims at a theoretical comparison of elementary social studies education in Turkey and in the US , on the citizenship education level, based on the literature. For this purpose, citizenship education learning areas in both countries are compared on gains, skills, content, and values. This research shows that social studies education in Turkey include citizenship education topics such as democracy, individual rights, duty and responsibilities whereas citizenship skills are not much accommodated. In the US on the other hand, besides citizenship knowledge such as democracy, individual rights, duties, and responsibilities, citizenship education topics such as diversity, legal issues, and citizenship skills are often emphasized.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlköğretimde vatandaşlık eğitimi: Karşılaştırmalı kuramsal bir çalışmaen_US
dc.title.alternativeCitizenship education on elementary level: A theoretical comparative studyen_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalGazi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume32en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage795en_US
dc.identifier.endpage821en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster