Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaratekin, Kadir
dc.contributor.authorMerey, Zihni
dc.contributor.authorKuş, Zafer
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:43Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:43Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRRM09EUTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/476
dc.description.abstractBu çalışmada öğretmen adaylarının ve görevdeki öğretmenlerin demokratik tutumlarını belirlemek amaçlanmıştır. Tarama modelinde yürütülmüş bu araştırmada Gözütok (1995) tarafından geliştirilen “Demokratik Tutum Ölçeği”, 2010-2011eğitim-öğretim döneminde Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 200 öğretmen adayı ile Mamak ilçesinde ilköğretimde görev yapan 200 öğretmene uygulanmıştır. Uygulama sonucunda, demokratik tutumların öğretmen adayı ve öğretmen olma durumuna göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin demokratik tutumlarının orta düzeyde olduğu görülmüştür. Öğretmen adaylarında cinsiyet değişkeni demokratik tutum üzerinde anlamlı bir farklılık oluşturmazken öğretmenlerde kadınların lehine anlamlı bir farklılık oluşturmuştur. Gelir düzeyi yüksek olan öğretmenlerin demokratik tutumları, gelir düzeyi düşük olan öğretmenlere göre daha olumlu iken öğretmen adaylarında gelir düzeyinin yükselmesi demokratik tutumlar üzerinde olumlu bir etki oluşturmamıştır.en_US
dc.description.abstractThis study is a descriptive research in the scanning model. As for data collection, “Democratic Attitude Scale” developed by Gözütok (1995) has been used. This scale is applied to 200 pre-service teachers studying at Faculty of Education in Gazi University in the 2010- 2011 academic year and to 200 teachers teaching at a primary school in Mamak district in Ankara. As a result of this study, democratic attitudes of pre-service teachers and teachers do not vary significantly. Also, it has been found that pre-service teachers and teachers have midlevel democratic attitudes. While there is not any significant difference in democratic attitudes of pre-service teachers in terms of the sex variable, the sex variable has constituted a noticeable difference on democratic attitudes of teachers in favor of women. While democratic attitudes of teachers who have high-income are more positive than those who have low-income, high level of income has not had any positive effect on democratic attitudes among pre-service teachers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretmen adayları ve öğretmenlerin demokratik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesien_US
dc.title.alternativeAnalysis of the democratlc attitudes of pre-service teachers and teachers in terms of some variablesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage561en_US
dc.identifier.endpage574en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster