Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahin, Ayfer
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:44Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:44Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRFMk5qRXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/477
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, öğretmen algılarına göre etkili bir öğretmende bulunması gereken özellikleri ve bu özelliklerin önem sıralarını belirlemektir. Araştırmada Kırşehir il merkezinde görev yapan öğretmenler çalışmanın evrenini oluşturmuştur. Evrenin tamamına ulaşıldığından örneklem tayinine gidilmemiştir. Veri toplamak için araştırmacı tarafından hazırlanan anket kullanılmıştır. Veriler, frekans ve yüzde teknikleri kullanılarak analiz edilmiş ve tablolaştırılarak yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucunda; öğretmen algılarına göre “kişilik”, “meslekî yeterlilik”, “öğrenciye karşı tutum” ve “alan bilgisi” olarak gruplanmış olan etkili öğretmen davranışları ve bu davranışların önem sıraları tespit edilmiştir. Ayrıca çalışma grubundaki öğretmenlere göre, etkili öğretmen davranışlarının tercih sıralamalarının öğretmenlerin branşlarına göre farklılaşmadığı saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractAim of this research is to determine the qualifications which an effective teacher should have and to designate these qualifications according to their importance in the light of teachers‟ perception.Teachers working in Kırşehir city center have been the environment for this research.A specific sample hasn‟t been choosen because all the environment has been reached.The questionnaire which has been made by the researcher has been used in order to collect data and these data have been analysed by using techniques of frequency and percentage and then interpreted in schedules.At the end of the research,effective teacher attitudes in the light of their perceptions have been classified as „‟personality‟‟, „‟professional sufficiency‟‟, „‟behaviour to students‟‟, „‟branch knowledge‟‟ and determined order of their importance.According to the teachers in this working group, preference orders of effective theacher qualifications have not changed in terms of their branches.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretmen algılarına göre etkili öğretmen davranışlarıen_US
dc.title.alternativeEffective teacher’s attitudes according to teacher’s perceptionsen_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage239en_US
dc.identifier.endpage259en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster