Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldırım, Kasım
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:44Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:44Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1304-429X
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRRek56QTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/478
dc.description.abstractOkuma becerisi tüm öğrenmelerin altında yatan en temel beceridir. Okuma başarısının ise en önemli unsuru okuduğunu anlamadır. Anlamayı değerlendirmenin ve izlemenin en önemli yordayıcılardan biri olarak sorular gösterilmektedir. Bu araştırmada da sorular üzerine odaklanılmış ve öğretmenlerin kendi sınıf içi uygulamalarında kullanabilecekleri Barrett Taksonomisi hakkında gerekli açıklamalar yapılmıştır. Soru sormanın hem öğretmenlerin öğrencilerin anlama becerilerini değerlendirmede hem de öğrencilerin kendi anlamalarını izlemedeki önemi göz önünde bulundurulduğunda yapılan bu çalışmanın literatüre önemli katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Aynı zamanda bu çalışmanın öğretmenlerin sınıf içi uygulamalarındaki anlama öğretim süreçlerine rehberlik edeceği umulmaktadır.en_US
dc.description.abstractWhile reading is the most important underlying skill of learning in different subject areas, reading comprehension is the essence of reading success. It is documented that questioning is one of the significant predictors of reading comprehension. Due to this, we focus on questioning in the study and give essential information about Barrett Taxonomy to be used by teachers in their classroom practices. Given the fact that questioning is not only important for being evaluated students‘ reading comprehension skills but also a gateway to students‘ monitoring their reading comprehension, it is expected that this study will provide significant contribution to literature, extend teachers‘ perspectives and become a guidance on comprehension instruction of teachers in classroom practices.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleÖğretmenlerin öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerini değerlendirmede kullanabilecekleri bir sistem: Barrett taksonomisien_US
dc.title.alternativeA system to be used by teachers to evaluate students’ readıng comprehension skills: Barrett taxonomyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue18en_US
dc.identifier.startpage45en_US
dc.identifier.endpage58en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster