Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, İdris
dc.contributor.authorBektaş, Fatih
dc.contributor.authorBeyazoğlu, Gamze
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:50Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:50Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRreE16QXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/507
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, beden eğitimi öğretmenlerinin sosyal fizik kaygı düzeyleri ve iş doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu Kırşehir ve Konya illerinde çalışan 168 beden eğitimi öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Hart, Leary ve Rejeski (1989) tarafından geliştirilen “Sosyal Fizik Kaygı Envanteri” ve Davis, Weiss, England ve Lofquist (1967) tarafından geliştirilen ”Minesota İş Doyum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, sosyal fizik kaygı toplam puanları ve alt boyutlarında cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir fark bulunmazken, bayan beden eğitimi öğretmenlerinin iş doyum puanları erkeklere oranla anlamlı derecede yüksek olduğu belirlenmiştir. Olumsuz değerlendirilme ve fiziksel görünüm rahatlığı alt boyutuyla iş doyumu arasında bir korelasyon belirlenmezken sosyal fizik kaygı toplam puanlarıyla iş doyum puanları arasında negatif yönlü bir ilişki bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of the current study is to investigate the relationship between physical education teachers' social physique anxiety levels and job satisfaction. The participants of the study included 168 physical education teachers working in cities of Kırşehir and Konya. The data collection instruments included "Social Physique Anxiety Inventory" developed by Hart, Leary, and Rejeski (1989) and "Minesota Job Satisfaction Scale" developed by Davis, Weiss, England, and Lofquist (1967). Based on the findings obtained through the study, it was determined that while there was not any significant difference in the total scores of social physique anxiety and in the sub-dimensions according to the variable of gender, job satisfaction scores of physical education female teachers were significantly higher than those of physical education male teachers. While no correlation was found to exist between the subdimensions of negative evaluation and physical appearance comfort, a negative correlation was found between total scores of social physique anxiety and the scores of job satisfaction.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.titleEvaluating the relationship between physical education teachers' social physique anxiety levels and job satisfaction*en_US
dc.title.alternativeBeden Eğitimi Öğretmenlerinin Sosyal Fizik Kaygı ile İş Doyum Düzeyleri Arasındaki İlişkien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTürk Spor ve Egzersiz Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage45en_US
dc.identifier.endpage50en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster