Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAfacan, Özlem
dc.contributor.authorAydoğdu, Mustafa
dc.contributor.authorMacaroğlu Akgül, Esra
dc.contributor.authorTaşar, Mehmet Fatih
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:51Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:51Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1305-5429
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpVeE1UazNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/511
dc.description.abstractÖzet: Bu araştırma, ilköğretim öğrencilerinin fen okuryazarlığının bir alt boyutu olan Fen-TeknolojiToplum-Çevre (FTTÇ) ilişkisini algılama düzeylerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, öğrencilerin FTTÇ ilişkisini algılama düzeyindeki değişimleri sınıf seviyeleri ve öğrenim gördükleri okulların sosyoekonomik çevresine bağlı olarak ele alınmıştır. Araştırma bir durum tespit çalışması olup nitel çalışma durum desenlerinden çoklu durum deseni kullanılmıştır. Araştırma 2006-2007 eğitim öğretim yılı içerisinde Kırşehir ilinde bulunan, üst sosyoekonomik çevrenin okulunu temsil eden bir ilköğretim okulunda ve alt sosyoekonomik çevrenin okulunu temsil eden bir ilköğretim okulunda olmak üzere iki okulda yapılmıştır. Araştırma verilerinin temelini bu okullara devam eden 40 öğrenci ile yapılan yarı yapılandırılmış mülakatlar oluşturmaktadır. Araştırmada mülakatlara ek olarak "fen-teknoloji-toplum- çevre ile ilişkili hikâyeler", "Bilimsel Süreç Becerileri (BSB) testleri" ve "fotoğraflar" veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen verilerin çözümlenmesinde, kodlamaya dayalı içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda, ilköğretim öğrencilerinin FTTÇ ilişkisini algılama düzeylerinin sınıf seviyesi yükseldikçe düzenli olmayan bir şekilde değiştiği ve alt ve üst sosyoekonomik çevre okullarındaki öğrencilerin FTTÇ ilişkisini algılayabildikleri görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to identify elementary school students' perceptions on STSE relations, which is a subscale of scientific literacy. In this research, how elementary school students' perceptions on STSE have changed due to grade level and socioeconomic environment of the schools have been discussed. This research was designed as a qualitative study which includes multiple cases. Research has been done in two elementary schools, one representing high socioeconomic environments and the other representing low socioeconomic environments. The schools were both situated in Kirsehir in 2006-2007 school year. Data mainly determined with semi-structured interviews with 40 students attending to the schools mentioned above. Additionally, short stories related to science-technology-society-environment relations, science process skills test, and pictures prepared by the researcher were used to collect data. Data were qualitatively analyzed with content analysis by coding. At the end of the research, it has been observed that elementary school students' perceptions on STSE relations have been changed disorderly with the changing grade level.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlköğretim Öğrencilerinin Fen-Teknoloji-Toplum-Çevre (FTTÇ) İlişkisini Algılama Düzeylerinin Tespiti (Kırşehir İli Örneği)*en_US
dc.title.alternativeDetermination of Elementary School Students' Perceptions on Science-Technology-SocietyEnvironment (STSE) Relations (Sample Of Kirsehir City).en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage124en_US
dc.identifier.endpage137en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster