Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBekiroğlu, Bilal Can
dc.date.accessioned2023-12-15T12:31:38Z
dc.date.available2023-12-15T12:31:38Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023
dc.identifier.citationBekiroğlu, Bilal Can. Covıd-19’un Yerli Turistlerin Seyahat Motivasyonu Ve Satın Alma Davranışı Üzerindeki Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2023.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/5393
dc.description.abstractÇin’in Wuhan şehrinde başlayarak hızla tüm dünyaya yayılan koronavirüs (Covid-19) insan sağlığını yüksek seviyede tehdit etmesi nedeniyle hayatın değişmesine neden olmuştur. Covid- 19’dan korunmak amacıyla hem bireysel hem kitlesel olarak tedbirler alınmaya çalışılmaktadır. Ülkeler Covid-19’un yayılma riskini en aza indirmek için kısıtlamalara gitmek zorunda kalmıştır. Yapılan bu kısıtlamalar tüm dünyada hem ekonomik hem de psikolojik olarak olumsuzluklar yaratmaya başlamıştır. Bütün sektörlerde olduğu gibi turizm sektörü de Covid-19’dan ciddi derecede etkilenmiştir. Özellikle pandeminin ilan edilmesinin ardından uluslararası seyahat kısıtlamaları uygulanması ve bunun üzerine ülkelerin ulusal seyahat kısıtlamalarına da başvurmak durumunda kalmış olması nedeniyle genel anlamda seyahat sektörü çok büyük bir yara almıştır. Yaşanan bu gelişmeler insanların seyahat etmesini engellemiş ve bu durum turizm sektörünün durma noktasına gelmesine neden olmuştur. İnsanların yapılan kısıtlamalar sebebiyle evlerinde kalmaları genel yaşam biçimlerini etkilemiştir. Çoğunlukla evde geçen bu dönemde, insanların teknolojiye olan ilgisi artmıştır. İnsanların tüketim alışkanlıkları değişmeye başlamış ve bu bağlamda genel tüketici davranışlarında değişimler meydana gelmiştir. Bu araştırmanın amacı Covid-19’un tüketicilerin seyahat davranışlarına etkisini ölçmektir. Bu doğrultuda konuyla ilgili literatür taranmış ve tüketicilere anket yoluyla sorular sorularak Covid-19’un seyahat davranışlarına etkileri incelenmiştir. Araştırmada ulaşılan sonuçlara göre Covid-19 tüketicilerin seyahat davranışlarını olumsuz bir şekilde etkilemiştir. Aynı zamanda genel hayatlarına ve hijyen algılarına da olumsuz bir etkide bulunmuştur. Araştırmanın ilgili literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırşehir Ahi Evran Üniversitesi- Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCovid-19en_US
dc.subjectDavranışen_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectSeyahaten_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.titleCovıd-19’un Yerli Turistlerin Seyahat Motivasyonu Ve Satın Alma Davranışı Üzerindeki Etkisien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster