dc.contributor.author | Özdemir, Nazlı | |
dc.date.accessioned | 2024-01-23T05:53:00Z | |
dc.date.available | 2024-01-23T05:53:00Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.date.submitted | 2023-08 | |
dc.identifier.citation | Özdemir, Nazlı. Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Ve Spor Dersine İlişkin Tutumları: Bir Olgubilim Çalışması. . Yüksek Lisans Tezi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2023. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12513/5438 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik
tutumlarını derinlemesine aydınlatmaktır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden
olgubilim deseniyle gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu, araştırmaya gönüllü olarak
katılan 6 erkek ve 6 kadın olmak üzere toplamda 12 ortaöğretim öğrencisi oluşturmuştur.
Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından uzman görüşleri alınarak
hazırlanmış yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada elde veriler
içerik analiziyle çözümlenmiştir. İçerik analizi sürecinde, öğrencilerle gerçekleştirilen
görüşme kayıtları yazılı metne dönüştürülmüş, metin birçok defa okunduktan sonra anlamlı
birimler kavramlarla kodlanmış, elde edilen kodlar benzerliklerine göre temalar altında
toplanmıştır. Analiz sonuçları, öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik fiziksel,
zihinsel, duygusal ve sosyal gelişime katkı sağladığına, öz-düzenleme becerisi
kazandırdığına, kültür oluşturduğuna, sağlığı geliştirdiğine ve farkındalık oluşturduğuna
yönelik olumlu düşüncelere sahip olduklarını; genel olarak olumlu hisler beslediklerini ve
bu doğrultuda beden eğitimi ve spor ders saati, tesis ve malzeme imkânlarının artırılmasına
yönelik önerilerinin bulunduğunu göstermiştir. Buna karşın, nadir de olsa sakatlanma riski
gibi faktörler sebebiyle öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik olumsuz
düşünceleri de bulunmaktadır. Sonuç olarak, öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine
ilişkin tutumları olumludur ve tutumlarının temelinde beden eğitimi ve spor dersiyle ilgili
deneyimleri yatmaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi- Sağlık Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Ortaöğretim | en_US |
dc.subject | öğrenci | en_US |
dc.subject | beden eğitimi ve spor | en_US |
dc.subject | tutum | en_US |
dc.title | Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Ve Spor Dersine İlişkin Tutumları | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |