Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Çocuk Hemşireliği Yeterliliği Algıları Üzerinde Etkili Olan Faktörlerin Belirlenmesi
Citation
Malık, Narmin Mohammed Malik. Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Çocuk Hemşireliği Yeterliliği Algıları Üzerinde Etkili Olan Faktörlerin Belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2023.Abstract
Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin çocuk hemşireliği yeterlik algılarını etkileyen
faktörleri belirlemeyi amaçlayan tanımlayıcı ve kesitsel türde bir çalışmadır. Araştırmanın
örneklemi Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü
4. sınıf öğrencileridir. Araştırmanın verileri yüz yüze ölçekler yoluyla toplanmıştır.
Araştırmada Başarı Yönelimleri Ölçeği, Hemşirelik Öğrencileri için Pediatri Hemşireliği
Yeterlilik Ölçeği, iletişim Becerileri Ölçeği ve Kişilerarası Problem Çözme Envanteri
kullanılmıştır. Araştırmada çocuk hemşireliği yeterlik algılarını etkileyen etmenler yapısal
eşitlik modeli analizi ile incelenmiştir. Analiz sonucunda problem çözme özgüveninin, γ=
0,19‘luk, iletişim becerileri algılarının, γ= 0,61‘lik, akademik başarı algılarının, γ= 0,32‘lik
bir etki ile çocuk hemşireliği yeterlik algılarını açıkladığı ortaya konmuştur. Ayrıca
öğrencilerin akademik başarı algıları ile iletişim becerileri arasında (r: 0,79 p < 0,001),
problem çözme ile iletişim becerileri arasında (r: 0,14 p < 0,001), problem çözme ile
akademik başarı değişkenleri arasında (r: 0,21 p < 0,001) anlamlı pozitif ilişkiler
bulunduğu tespit edilmiştir. Araştırmanın sonunda öğrenme teknikleri her öğrenci için
farklılık gösterebileceğinden bütünleşik bir öğrenme yönetim sistemi kullanılmaması
gerekliliği vurgulanmış ve hemşirelik öğrencilerinin iletişim becerilerini geliştirmeye,
akademik başarılarını ve problem çözme yetkinlikleri artırmaya yönelik birtakım önerilere
yer verilmiştir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [134]