dc.contributor.author | Çatar, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2024-01-23T07:06:59Z | |
dc.date.available | 2024-01-23T07:06:59Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.date.submitted | 2023 | |
dc.identifier.citation | Çatar, Mustafa. Beden Eğitmi Ve Spor Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2023. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12513/5443 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının
incelenmesi amaçlanmıştır. Betimsel tarama modelinin kullanıldığı araştırma 2022-2023 yılları
arasında Gaziantep ilindeki T.C. Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda faal olarak görev alan
251‟i si erkek 104‟ ü kadın olmak üzere toplam 355 beden eğitimi öğretmeni katılmıştır.
Araştırmada verilerin elde edilmesinde; araştırmacı tarafından geliştirilen sekiz maddelik
“Tanılayıcı Bilgi Formu” ve öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarını ölçmek amacıyla
Ağır vd. (2008) tarafından geliştirilen “Öğretmenlerin Uzaktan Eğitime Karşı Olan Tutumları
Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin çarpıklık ve basıklık değerlerin normal dağılım göstermesi
sebebiyle parametrik testlerler “ikili grup karşılaştırmalarında t testi, ikiden fazla grupların
karşılaştırılmasında ANOVA testi ve gruplar arası farklılığın tespiti için Post Hoc Tukey çoklu
karşılaştırma testi” uygulanmıştır. Araştırmanın analizleri sonucunda beden eğitimi
öğretmenlerinin demografik değişkelerden cinsiyet, medeni durum, pandemi öncesi deneyime
sahip olma ve kıdem yılı açısından uzaktan eğitime yönelik tutumlarında farklılık tespit edilirken;
eğitim düzeyi, okul bölgesi, okul türü ve günlük internet kullanım süresi açısından farklılık tespit
edilmemiştir. Sonuç olarak beden eğitimi öğretmenlerinin cinsiyet, medeni durum, pandemi öncesi
deneyim ve kıdem yılları gibi değişkenlerin uzaktan eğitimin sınırlılıkları veya avantajlarına
yönelik algılarında anlamlı etkisi olduğu belirlenmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi- Sağlık Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Beden eğitimi öğretmenleri | en_US |
dc.subject | Uzaktan eğitime yönelik tutum | en_US |
dc.title | Beden Eğitmi Ve Spor Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |