Çim Hokeyi Sporcularının Saldırganlık Düzeyinin Ve Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi
Citation
Özkan, Kağan. Çim Hokeyi Sporcularının Saldırganlık Düzeyinin Ve Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi , 2023.Abstract
Çim hokeyi günümüzde hızla gelişen spor dalları arasında yer almaktadır. Çim hokeyine
karşı artan ilgi beraberinde sporcu sayısında da ciddi oranda artış sağlamıştır. Sporcuları ve
sporcu davranışlarını inceleyen pek çok çalışma bulunmakla beraber her geçen gün sporcu
sayısının arttığı çim hokeyi branşındaki sporcuların davranışlarını inceleyen çalışmalar
oldukça sınırlıdır. Bu sebeple çim hokeyi sporcularının saldırganlık düzeyi ve problem
çözme becerilerini inceleyen bir çalışmanın alan yazına katkıda sağlayacağı
düşünülmektedir. Bu doğrultuda çalışmada amaç olarak, çim hokeyi sporcularının
saldırganlık düzeyinin ve problem çözme becerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu
çalışmaya, Türkiye Hokey Federasyonu faaliyet programına göre Süper Lig, 1.Lig ve 2.Lig
seviyelerinde mücadele eden lisanslı ve gönüllü 202 çim hokeyi sporcusu katılmıştır.
Katılım sağlayan sporculardan 114’ü erkek 88’i ise kadın sporcudur. Araştırmaya katılan
sporculara veri toplamak amacıyla Problem Çözme Envanteri ve Saldırganlık Ölçeği
uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda çim hokeyi sporcularının yaşları ve spor yaşları
büyüdükçe problem çözme düzeylerinin azaldığı ve spor yaşları arttıkça saldırganlık
x
düzeylerinin azaldığı gözlemlenmiştir. Çim hokeyi sporcularının cinsiyet değişkenlerine
göre ise problem çözme becerilerinin ve saldırganlık davranışlarının istatistiksel olarak
anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı tespit edilmektedir. Bir başka değişken olan eğitim düzeyi
değişkenine göre ise, elde edilen sonuçlara göre eğitim düzeyinin arttıkça problem çözme
becerilerinin azalırken, eğitim düzeyi düşük olan sporcuların ise problem çözme
becerilerinin daha yüksek olduğu görülmektedir. Problem çözme becerisi envanterinden
alınan toplam puan ile saldırganlık düzeyi ölçeğinden alınan toplam puan arasında zayıf
düzeyde, istatistiksel olarak anlamlı, negatif yönlü bir ilişki olduğu tespit edilmektedir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [120]