Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBaran, Bilge
dc.date.accessioned2024-07-03T12:05:58Z
dc.date.available2024-07-03T12:05:58Z
dc.date.issued2024en_US
dc.date.submitted2024
dc.identifier.citationBaran, Bilge.(2024). Ortaokul Öğrencilerinin Kesirlerde Temsiller Arası Dönüşüm Yapabilme Yeterlik Düzeylerinin İncelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/5515
dc.description.abstractBu araştırmada ortaokul öğrencilerinin kesirlerde temsiller arası dönüşüm yapabilme yeterlik düzeyleri araştırılmıştır. Temsil türü olarak “Gerçek yaşam”, “Görsel/Sayı Doğrusu”, “Görsel/Model”, “Sembolik”, “Dilbilimsel” ve “Manipülatif” temsiller kullanılmıştır. Analiz sonucunda beşinci ve altıncı sınıf öğrencilerinin girdi temsil türü görsel/model ve gerçek yaşam olan sorularda diğer temsil türlerine oranla daha yüksek performanslar elde ettiği; girdi temsili dilbilimsel olan sorularda ise çok düşük performanslar elde ettiği görülmüştür. Yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinin ise girdi temsil türü manipülatif ve sembolik olan sorularda daha yüksek performanslar elde ettiği görülürken, yine girdi temsil türü dilbilimsel olan sorularda zorlandıkları ortaya çıkmıştır. Girdi ve çıktı temsil türü açısından incelendiğinde, beşinci ve altıncı sınıf öğrencilerin en çok dilbilimsel temsilden manipülatif temsile dönüşüm yapmada; yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinin ise dilbilimselden gerçek yaşam temsile dönüşüm yapmada zorlandıkları belirlenmiştir. Öte yandan, sınıf düzeyi arttıkça girdi temsil türü görsel/sayı doğrusu, sembolik, dilbilimsel ve manipülatif olan sorularda öğrencilerin performanslarında bir artış olduğu görülmüştür. Bu temsil türlerinin diğer temsillere oranla daha soyut ve karmaşık bir yapıya sahip olması daha alt sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin daha düşük performanslar sergilemesinin bir nedeni olabilir. Sınıf düzeyi arttıkça öğrencilerin hem bilişsel olarak ilerlemesi hem de bu temsil türlerine yönelik öğretim sürecinde deneyim kazanması daha yüksek performanslar elde etmesine zemin hazırlamış olabilir. Öğretim sürecinde kesirlerin farklı temsil türleri ile çeşitlendirilerek sunulması öğrencilerin bilişsel gelişimlerini destekleyebilir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırşehir Ahi Evran Üniversitesi - Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectkesirleren_US
dc.subjectçoklu temsilleren_US
dc.subjecttemsiller arası dönüşümen_US
dc.titleOrtaokul Öğrencilerinin Kesirlerde Temsiller Arası Dönüşüm Yapabilme Yeterlik Düzeylerinin İncelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster