Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorAfacan, Özlem
dc.contributor.authorAtak, Feray
dc.date.accessioned2024-08-08T20:06:08Z
dc.date.available2024-08-08T20:06:08Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=EEdeQgIdFRxX5NbvVau-AsSpnjsZkYK5QdnrCYG9Tylmn2hbvaqer7UtKT-yrc_Z
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/5575
dc.description.abstractBu araştırmada ilköğretim 6 ve 7. sınıf öğrencilerinin geçmişten günümüze kadar tüm canlılığa etkisi olan bazı çevre sorunları hakkında ne bildikleri, bu sorunların ne kadar farkında oldukları, bu sorunlara kimlerin ve nelerin sebep olduğu ve kendilerince nasıl bir çevre istediklerinin tespiti amaçlanmıştır.Araştırma nitel yöntemlerin kullanıldığı bir durum çalışması olup 2010-2011 eğitim öğretim yılı içerisinde Kırşehir ilinde bulunan üç ilköğretim okulunda yapılmıştır. Basit seçkisiz örnekleme metodu ile yapılan araştırmada anketler 6. sınıflardan 78; 7. sınıflardan 84 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmada kullanılan anket soruları uzman görüşü alınarak araştırmacı tarafından hazırlanmıştır. Anket sorularının 9'u açık uçlu soru, 5'i ise fotoğraflar ve resimlerden oluşmaktadır.Araştırma sonuçlarına göre sınıf değişkeni baz alındığında 7. sınıf öğrencilerinin farkındalığının 6. sınıf öğrencilerine göre; cinsiyet değişkeni baz alındığında ise erkeklerin farkındalığının kızlara oranla daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIt was aimed in this study to determine what 6th and 7th graders know about some environmental issues that have been influencing all living beings throughout the history, to what extent they are aware of environmental problems, what they think are the causes of these problems and what kind of environment they prefer.The research is a case study in which qualitative methods and simple random sampling were used, and it was carried out in three elementary schools in Kirsehir in the 2010-2011 Academic Year. The questionnaire items used in the research were prepared by the researcher after taking expert opinions. Of these items, nine are open-ended questions whereas five consist of photos and pictures.It was determined that seventh graders have higher awareness than sixth graders, and boys have higher awareness than girls.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAhi Evran Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title6 ve 7. sınıf öğrencilerinin belli başlı çevre sorunlarına yönelik farkındalıklarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of 6th and 7th students' awareness of some environmental problemsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage114en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid301658en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record