6, 7, 8. sınıflar fen ve teknoloji dersi öğretim programı'ndaki soruların yenilenmiş bloom taksonomisi'ne göre incelenmesi
Abstract
Bu araştırmada, 6, 7, 8. Sınıflar Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı'nda yer alan soruların YBT'nin bilişsel süreç boyutuna göre analiz edilmesi amaçlanmıştır. T.C. MEB, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından, 2004 yılı eğitim programı reformu çerçevesinde 6, 7, 8. Sınıflar Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı hazırlanmıştır. 2006–2007 öğretim yılından itibaren 6. sınıftan başlanarak kademeli olarak 7 ve 8. sınıflarda uygulamaya konulmuştur. Toplam 516 sorunun YBT'nin bilişsel süreç boyutu göz önüne alınarak sınıflandırılması yapılmıştır. Araştırmanın verileri nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman analizi yöntemiyle elde edilmiştir. İncelenen soruların sınıflandırılması araştırmacı tarafından, Anderson ve çalışma arkadaşlarının 2001 yılında yazdıkları, Durmuş Ali Özçelik tarafından 2010 yılında Türkçeye çevirilmiş [A Taxonomy for Learning, Teaching, and Asessing] kitabındaki ölçütlere ve bu alanda çalışan uzmanların çalışmaları göz önüne alınarak oluşturulmuş tabloya göre yapılmıştır (EK 1). Elde edilen bulguların yüzde ve frekansları alınarak değerlendirilmesi yapılmıştır. Bulgular neticesinde adı geçen öğretim programında; alt düzey bilişsel alan basamaklarında yer alan soruların fazla olduğu, üst düzey bilişsel alan basamaklarında yer alan soruların ise az olduğu tespit edilmiştir. Anahtar kelimeler: 6, 7, 8. Sınıflar Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı, Yenilenmiş Bloom Taksonomisi, Sorular Sayfa Adedi: 209 Tez Yöneticisi: Doç. Dr. Abdullah AYDIN In this research is aimed, the analysing of 6th, 7th and 8th Grades Science and Technology Lesson Curriculum questions according to the cognitive process dimension of RBT. 6th, 7th, 8th Grades Science and Technology Lesson Curriculum has been prepared as part of curriculum reform by the Head Council of Education and Morality of the Ministry of National Education in 2004. It has been put into practice from 2006-2007 school year by starting from 6th grade and then gradually has continued with 7th and 8th grades. 516 questions were classified according to the cognitive process dimension of RBT. The data of this research have been obtained through document analysis which is one of the qualitative research metod. The questions were classified on the table by the researher according to the criteria presented in the book written by Anderson and others [A Taxonomy for Learning, Teaching and Assessing] by using studies of the researchers in this field (Appendix 1). In the analysis of collected data, frequencies and percentages were used. At the end of the research, it determined that the majority of the questions in 6th, 7th and 8th Grades Science and Technology Curriculum has been classified under the lower cognitive stages and minority of the questions has been classified under the higher cognitive stages. Key Words: 6th, 7th And 8th Grades Science And Technology Curriculum, Revised Bloom's Taxonomy, Questions Number of pages: 209 Thesis Advisor: Associate Prof. Dr. Abdullah AYDIN
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=48XPj7KKQhKUgntkUiKO3GNy95l5h0cYkWGLUZhli83iwsXpWWBJ2OUC5hRbebUshttps://hdl.handle.net/20.500.12513/5576
Collections
- Tez Koleksiyonu [643]