Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAfacan, Özlem
dc.contributor.authorKarahan, Mehmet
dc.date.accessioned2024-08-08T20:06:08Z
dc.date.available2024-08-08T20:06:08Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=jNRDC1RLfVd4_T7x7ZXmmWjNIzafnbgOz2s3mEK81gTHL9nYe4hh_ws8yngis0vw
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/5584
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı öğrencilere yaratıcı düşünme beceri verilmesinin öğrencilerin; bilimsel yaratıcılıklarına ve bilimsel tutumlarına etkilerini incelenmektir. Ayrıca yaratıcı düşünme ile bilimsel tutum arasındaki ilişkiyle beraber öğrencilerin demografik özelliklerine göre bilimsel yaratıcılığın ve bilimsel tutumun incelenmesidir. Araştırmada deneysel çalışmalar içerisinde yer alan tek gruplu ön-test son-test modeli benimsenmiştir. Araştırma grubunun oluşturulmasında öğrencilerin not ortalamasının heterojen olması esas alınmıştır. Araştırma grubunu; 2016-2017 eğitim ve öğretim yılı Sivas ili Merkez ilçesi Yunus Emre Ortaokulu yedinci sınıfında öğrenim gören 24 öğrenci oluşturmaktadır. Bilimsel tutum ölçeği, öğrenci çalışma yaprakları ve kişisel bilgi formu araştırmanın veri toplama araçlarıdır. Verilerin analizinde SPSS 17.0 istatistik programı kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin Bilimsel yaratıcılık çalışma yaprağı uygulandıktan sonra bilimsel yaratıcılıklarının orta seviyede olduğu fark edilip ve yaratıcı düşünme ile bilimsel tutum arasında anlamlı bir ilişki olmadığı gözlemlenip, bilimsel tutum ve bilimsel yaratıcılığın demografik özelliklerine göre ise anlamlı bir farklılık saptanmamıştır. Temmuz, 2019, 127 Sayfa Anahtar Kelimeler: Yaratıcılık, Bilimsel Yaratıcılık, Bilimsel Tutum, Fen Eğitimien_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to give creative thinking skills to students; to examine the effects of scientific creativity and scientific attitudes. In addition, to examine scientific creativity and scientific attitude according to students' demographic characteristics with the relationship between creative thinking and scientific attitude. In this study, a single-group pre-test post-test model which was included in the experimental studies was adopted.The formation of the research group was based on the heterogeneous grade point average of the students.Research group; The 2016-2017 academic year consists of 24 students in the seventh grade of Yunus Emre Secondary School in Sivas.Scientific attitude scale, student worksheets and personal information form are the data collection tools of the research. SPSS 17.0 statistical program was used for data analysis. As a result of the study, after the application of the scientific creativity worksheet, it was observed that the scientific creativity was moderate and there was no significant relationship between creative thinking and scientific attitude. July 2017, 127 Pages. Key Words: Creativity, Scientific Creativity, Scientific Attitude, Science Educationen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title7. sınıf öğrencilerinin bilimsel tutum ve bilimsel yaratıcılıklarının belirlenmesien_US
dc.title.alternative7th grade students' scientific attitude and scentific creativityen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage128en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid570054en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster