8.sınıf öğrencilerinin veri işleme öğrenme alanına yönelik istatistiksel araştırma süreçlerinin incelenmesi
Özet
Araştırmada sekizinci sınıf öğrencilerinin veri işleme öğrenme alanına yönelik istatistiksel araştırma süreçlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Özel durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Katılımcıları Kırşehir ilinde bir devlet ortaokulunda 2022-2023 eğitim-öğretim yılında sekizinci sınıfta olan 8 erkek ve 12 kız toplam 20 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler görüşme ve doküman analizi ile toplanılmış. Verilerin analizi nitel veri analiz yöntemleri ile yapılmıştır. Hazırlanan araştırma sorularının çoğunluğunun araştırma sorusu olduğu fakat araştırma sorusu olma özelliği taşımayan sorularında olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Bazı öğrenciler araştırma sorusu ile matematiksel problemin aynı anlamı ifade ettiğini düşünmüşlerdir. Örneklem seçimlerini yakın çevrelerinden yaptıklarından veri toplama aşaması kolay geçmiştir. Fakat örneklemin dar bir çevreden olması yüzeysel verilere sebep olmuştur. Veri gösterim kısmında öğrenciler veri çeşidine dikkat etmeden gösterim yapmışlardır. Ayrıca öğrencilerin büyük kısmı tablo ve grafiklerin yapısal özelliklerine dikkat etmemişlerdir. Verileri analiz kısmında merkezi eğilim ölçülerinin işlemsel olarak öğrenildiği fakat kavramsal öğrenmenin gerçekleşmediği görülmüştür. Verileri yorumlama kısmında ise öğrenciler çıkarım yapamamışlardır. Yapılan çalışma sonucunda öğrenciyi merkeze alan, istatistiksel sürece dayalı gerçek yaşam durumları yaşatan uygulamaların yer aldığı öğretim ortamlarının artırılması öğrencilerin bu süreçlerde yaşadıkları zorlukları azaltacağı gözlemlenmiştir. In the study it was aimed to examine the statistical research processes of eighth grade students in the field of data processing learning. Special case study method was used. The participants consisted of a total of 20 students, 8 boys and 12 girls, who were in the eighth grade in a public secondary school in Kırşehir province in the 2022-2023 academic year. Data were collected through interviews, document analysis. The data were analyzed with qualitative data analysis methods. It was found that the majority of the prepared research questions were research questions, but there were also questions that weren't research questions. Some students thought that a research question and a mathematical problem meant the same thing. Since the sample was selected from their immediate environment, the data collection phase was easy. However, the fact that the sample was from a narrow circle caused superficial data. In the data display section, students displayed without paying attention to the type of data. In addition, most of the students didn't pay attention to the structural features of tables and graphs. In the data analysis part, it was observed that measures of central tendency were learned procedurally but conceptual learning was not realized. In the data interpretation part, students could not make inferences. As a result of the study it was observed that increasing the teaching environments that center the student and include applications that provide real life situations based on the statistical process will reduce the difficulties experienced by students in these processes.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=j_Fjwp4JS4mk97Puqti8ruOVp0yAX8rg_sQsRdu4l7sVhY9MfFazGS49X_WmqHW-https://hdl.handle.net/20.500.12513/5590
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [655]