Ahi Evran Üniversitesi son sınıf öğrencilerinin gelecek kaygısı ve umutsuzluklarının incelenmesi
Özet
Bu araştırmanın amacı Ahi Evran Üniversitesi'ne bağlı 4 yıllık eğitim veren Fakülte/Yüksekokul'ların 4. sınıflarında öğrenim gören öğrencilerin gelecek kaygısı ve umutsuzluk düzeylerini bazı sosyodemografik değişkenlere göre incelemektir. Araştırmada araştırmacı tarafından hazırlanan "Kişisel Bilgi Formu", Spielberger ve arkadaşları tarafından geliştirilen "Sürekli Kaygı Ölçeği" ve Beck ve arkadaşları tarafından geliştirilen "Beck Umutsuzluk Ölçeği" kullanılmıştır. Öğrencilerin üniversiteye giriş yılı ve ağırlıklı genel not ortalamalarına göre sürekli kaygı düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmazken; cinsiyet, öğrenim görülen fakülte/yüksekokul, öğretim durumu, bölüm, anne-baba tutumu, ailenin ortalama aylık geliri ve barınılan yer boyutları ile sürekli kaygı düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin barındıkları yerlere göre umutsuzluk düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmazken; üniversiteye giriş yılı, cinsiyet, öğrenim görülen fakülte/yüksekokul, öğretim durumu, bölüm, ağırlıklı genel not ortalaması, anne-baba tutumu ve ailenin ortalama aylık geliri değişkenleri ile umutsuzluk düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. The purpose of this research is to investigate the future anxiety and hopelessness level of the senior students from the faculties and colleges of Ahi Evran University in terms of some sociodemographic variants. In research "Personal Information Form" developed by the researcher, "Trait Anxiety Inventory" developed by Spielberger and his friends and "Beck Hopelessness Scale" developed by Beck and his friends were used. There weren't differences between the trait anxiety levels of the students in terms of university entrance year and weighted grade point average variants. There were differences between the trait anxiety levels of the students in terms of gender, faculty/college, situation of education, department, parent attitude, average monthly income and accommodation variants. There weren't differences between the hopelessness levels of the students and accommodation. There were differences between the hopelessness levels of the students in terms of university entrance year, gender, faculty/college, situation of education, department, weighted grade point average, parent attitude and average monthly income variants.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sY7m19PfcL6F1NUw-cr80O2_Zhxa900B6iIkWN9_Y7BaK0NX6SIbTw8UaX9EAxk8https://hdl.handle.net/20.500.12513/5610
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [655]