Algo?heuristik kurama dayalı harmanlanmış öğrenme ortamlarının öğrencilerin sunum hazırlama becerilerine, bilgisayara karşı tutumlarına ve bilişim teknolojileri dersine güdülenme düzeylerine etkisi
Özet
Yapılan bu çalışmada Algo?Heuristik Kuram'a dayalı harmanlanmış bir öğrenme ortamının öğrencilerin sunum hazırlama becerilerine, bilgisayara yönelik tutumlarına ve bilişim teknolojileri dersine güdülenme düzeylerine olan etkileri araştırılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2010?2011 öğretim yılı Kırşehir ili merkezindeki Hüsnü M. Özyeğin İlköğretim Okulu'nda Bilişim Teknolojileri dersini alan 5/A sınıfından 35, 5/B sınıfından 36 olmak üzere iki şubeden toplam 71 öğrenci oluşturmaktadır. Uygulama deney grubu olan 5/B sınıfı öğrencileriyle Algo?Heuristik Kuram'a dayalı harmanlanmış öğretim ortamında, kontrol grubu olan 5/A sınıfı öğrencileriyle ise geleneksel öğretim ortamında 6 hafta boyunca sürdürülmüştür.Araştırmada öntest?sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma verileri Akademik Başarı Testi (KR?20: 0,817), İlköğretim Öğrencilerine Yönelik Bilgisayar Karşı Tutum Ölçeği (Cronbach?Alfa: 0,784) ve Bilgisayar Dersine Güdülenme Ölçeği (Cronbach?Alfa: 0,862) kullanılarak toplanmıştır. Toplanan veriler üzerinde tek yönlü varyans (ANOVA) analizleri yapılmış ve şu sonuçlara erişilmiştir:Algo?Heuristik Kuram'a dayalı harmanlanmış öğrenme ortamında öğrenim gören öğrencilerin geleneksel ortamda öğrenim gören öğrencilere göre sunum hazırlama becerilerine yönelik akademik başarılarının arttığı, bilgisayara yönelik tutumlarının olumlu yönde etkilendiği ve bilişim teknolojileri dersine güdülenme düzeylerinin arttığı ortaya çıkmıştır. In this study, the effects of Algo?Heuristic Theory based blended learning environments on student?s computer skills in preparing presentations, levels of attitudes towards computers and levels of motivation for the information technology course was investigated. The research sample was composed of 36 students from 5/A class and 35 students from 5/B class total 71 students having Information Technology Course in Hüsnü M. Özyeğin Primary School located in Kırşehir in 2010?2011 academic year. The application of research was carried out on 5/B class students as experimental group in Algo?Heuirstic Theory based blended learning environment and 5/A class students as control group in traditional learning environment for 6 weeks.Semi?empirical design with Pretest?posttest and with control group was used. Research data was collected by using Academic Achievement Test (KR?20: 0,817), The Computer Attitude Scale for Primary School Students (Cronbach?Alfa: 0,784) and The Motivation Scale for the Information Technology Course (Cronbach?Alfa: 0,862). One way ANOVA was conducted on the all data collected and these results were emerged:Students' who studied in Algo?Heuristic Theory based blended learning environment achievements and motivation levels for the information technology course was raised, attitudes towards computers was effected as positive compared to the students who studied in traditional learning environment.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=zD1B0cW7zVr3VcnZjitVXjW_b59wcUM5GGyMk7Q0rPW0MPy2-89FDMYBeUfsSgvphttps://hdl.handle.net/20.500.12513/5634
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [655]