Alternatif ölçme ve değerlendirme etkinliklerinin 6. sınıf fen ve teknoloji dersi yaşamımızdaki elektrik ünitesindeki öğrenci başarısına etkisi
Özet
Çalışma ile, fen ve teknoloji dersinde alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerinin yoğun olarak kullanımının öğrencilerin akademik başarısına, öğrenme kalıcılığına ve görüşleri üzerine etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Çalışma, Kayseri ili TED Kayseri Koleji Özel İlköğretim Okulunda, 2010?2011 eğitim - öğretim yılında 6. sınıfta okuyan 40 öğrenciyle yürütülmüştür. Araştırmada, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarına ?Yaşamımızdaki Elektrik? ünitesi boyunca MEB programına uygun olarak dersler işlenmiştir. Deney grubu öğrencilerine normal programda yer alan etkinliklere ek olarak kavram haritası, yapılandırılmış grid, tanılayıcı dallanmış ağaç, vee diyagramı, balık kılçığı, öğrenci günlükleri ve poster gibi alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri uygulanmıştır.Araştırmanın sonuçlarına göre; alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerinin kullanılması öğrencilerin başarılarını arttırmada ve bilgi kalıcılığını sağlamada etkili olmuştur. Deney grubu öğrencileri en fazla sırasıyla TDA, yapılandırılmış grid ve balık kılçığı tekniklerini, en az ise vee diyagramlarını ve kavram haritalarını kullanmışlardır. Ayrıca yaşamımızdaki elektrik ünitesinde bu tekniklerin kullanımı öğrencilerin derse ve üniteye yönelik olumlu görüşe sahip olmalarını sağlamıştır.Anahtar Kelimeler: Fen ve teknoloji dersi, alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri, yaşamımızdaki elektrik ünitesi. In this study it was aimed to search (examine) the effect of extensive usage of alternative assessment activities on students' academic success, persistence of information and their opinions in 6th grade science and technology course. The research was carried out with 40 6th grade students in TED Kayseri primary college in 2010-2011 semester years. In this study quasi experimental design was used. ln experimental and control groups courses were continued during the ''Electricity In Our Lives'' unit during three weeks. Students of experimental group were applied alternative assessment activities such as concept maps, structured grid, diagnostic tree, vee diagram, fishbone diagram, student journals and poster along with the normal course descriptive.According to the results of the study the usage of alternative assessment techniques in science and technology courses positively affected the improvement of the success of students and the persistency of the knowledge. While students of experimental group used the structured grid, diagnostic tree and fishbone diagram most, they used the concept maps and vee diagram least. Furthermore, students of experimental group had positive opinion about using alternative assessment in science and technology course.Key words: Alternative assessment techniques, science and technology course, electricity in our life unit.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RYan9_S-Z7Eir3xdWGXBiABKE5A3x6WwL34CxamTgmFOWwq1HkOprKot79nXbgDIhttps://hdl.handle.net/20.500.12513/5643
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [651]