Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAytekin, Cahit
dc.contributor.authorKahraman, Nur Nisa
dc.date.accessioned2024-08-08T20:06:13Z
dc.date.available2024-08-08T20:06:13Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kScA8XnrRb0WogX-qPGFkmkXwFIwkn8Thg4brWLy_m3Aamk-IbnhByRgj3-i6ZIh
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/5644
dc.description.abstractAraştırmanın amacı; ilköğretim 6.Sınıf öğrencilerinin üçgenin tanımlanmasına ve sınıflandırılmasına yönelik oluşturdukları kavram imajlarının incelenmesi olarak belirlenmiştir. Araştırmanın amacına uygun gerçekleşebilmesi için nitel araştırma türlerinden olan durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Hatay'ın Kırıkhan ilçesine bağlı bir devlet okulunda öğrenim gören 6. Sınıf öğrencileri arasından seçilen 9 öğrenci oluşturmaktadır. Bu öğrenciler araştırmada maksimum çeşitlilik sağlanabilmesi için başarı düzeylerine göre 3 başarılı, 3 orta, 3 zayıf öğrenci olacak şekilde seçilmiştir. Öğrencilerin üçgenin tanımına ve sınıflandırılmasına yönelik kavram imajlarını incelemek için araştırmacı tarafından uzman görüşleri doğrultusunda yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Formdaki sorular "Şekilsel Kavram Teorisi" çerçevesi (Fischbein, 1993) dikkate alınarak hazırlanmıştır. Görüşmeler 9 öğrenci ile farklı zamanlarda gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler nitel araştırmaya uygun olacak şekilde içerik analizi yöntemi kullanılarak değerlendirilmiştir. Öğrenci cevapları araştırmaya uygun olacak biçimde kategorilere ayrılmış ve bu kategoriler uzman görüşleri doğrultusunda oluşturulmuştur. Araştırma sonucunda, öğrencilerin üçgeni tanımlarken ve sınıflandırırken kavram imajlarının baskın olduğu görülmüştür. Öğrenciler üçgen çizerken genellikle prototip örnekleri kullanmıştır. Bazı öğrencilerin kavram imajı ile kavram tanımları arasında ilişki olmadığı görülmüştür. Elde edilen bulgular ve sonuçlar doğrultusunda araştırmacılara yönelik öneriler verilmiştir.en_US
dc.description.abstractPurpose of the research; It was determined as the examination of the concept images created by primary school 6th grade students for the definition and classification of the triangle. Case study, which is one of the qualitative research types, was used in order to carry out the research in accordance with its purpose. The sample of the research consists of nine students selected among 6th grade students studying in a public school in Kırıkhan, Hatay. These students were selected as 3 successful, 3 moderate and 3 weak students according to their success levels in order to ensure maximum diversity in the research. In order to examine the concept images of the students for the definition and classification of the triangle, a semi-structured interview form was prepared by the researcher in line with the expert opinions. The questions in the form were prepared by taking into account the "Theory of Formal Concepts" (Fischbein, 1993). Interviews were held with 9 students at different times. Data obtained were evaluated using the content analysis method in accordance with the qualitative research. Student answers were divided into categories in accordance with the research and these categories were created in line with expert opinions. As a result of the research, it was seen that concept images were dominant while students were defining and classifying the triangle. Students generally used prototype examples while drawing triangles. It was observed that there was no relationship between concept image and concept definitions of some students. Suggestions for researchers were given in line with the findings and results obtained.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.titleAltıncı sınıf öğrencilerinin üçgenin tanımına ve sınıflandırılmasına yönelik kavram imajlarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of sixth grade students' conceptual images for the definition and classification of the triangleen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage99en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid732629en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster