dc.contributor.advisor | Günel, Murat | |
dc.contributor.author | Demirbağ, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2024-08-08T20:06:16Z | |
dc.date.available | 2024-08-08T20:06:16Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=zqI_ZOq-b18GC2rT9c2JGr7davqMGGA8U9KBrJEH2KoB0JR15QkEYz2pDBQS88t2 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12513/5680 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, üniversite seviyesinde Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) yaklaşımına uygun olarak yürütülen fen bilgisi laboratuvar uygulamaları dersinde modsal betimlemelerle ilgili verilen eğitimin öğrencilerin fen başarılarına ve yazma becerilerine etkisini araştırmaktır.Araştırma, 2010-2011 eğitim öğretim yılında Türkiye'nin iç bölgelerinde yeralmakta olan bir üniversitenin fen bilgisi eğitimi anabilim dalında öğrenim görmekte olan toplam 119 üçüncü sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Uygulamalar, aynı üniversitede görev yapan bir öğretim üyesi ile iki yüksek lisans öğrencisi tarafından yapılmıştır. Araştırmada yer alan dört şubedeki öğrencilerden, iki şubedeki öğrenciler normal öğretim diğer ikisi de ikinci öğretim programlarına devam etmektedir. Seçilen dört şubeden, B şubeleri rastgele olarak uygulama grubu olarak belirlenirken A şubeleri de kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Kontrol grubundaki öğrenciler süreci sadece ATBÖ yaklaşımıyla gerçekleştirirken uygulama grubundaki öğrenciler süreci ATBÖ yaklaşımıyla beraber modsal betimleme eğitimi alarak tamamlamışlardır. Bu bağlamda uygulama grubu öğrencilerine modsal betimlemeleri tanıtmak ve bunlar hakkında farkındalık kazandırmak için 3 aşamalı bir eğitim verilmiştir.İlk aşamada uygulama grubu öğrencilerine çoklu modsal betimlemeleri tanıtmak ve bunlar hakkında farkındalık kazandırmak için Bilim ve Teknik dergisinden seçilen makaleler üzerinden veya ilköğretim fen ve teknoloji dersinde kullanılan kitaplardan herhangi birinin iki sayfalık bölümü üzerinde inceleme yapmaları istenmiştir. İnceleme esnasında öğrenciler, yazılı metin üzerinde kullanılan modları tanıma, modların kullanım amaçlarının neler olabileceği, modlar arasındaki uyum, gereksiz mod kullanımı gibi konular üzerinde bireysel olarak değerlendirme yapmışlardır. Değerlendirmenin sonunda öğrencilerden fikirlerini bireysel olarak yazmaları istenmiştir. İkinci aşamada öğrencilere daha önce verilen bilimsel makalelerden biri üzerinde grupça değerlendirme yapmaları istenmiştir.Son aşamada ise öğrencilerden işlemiş oldukları konular ile ilgili ilköğretim ikinci kademe düzeyinde öğrenim görmekte olan öğrencilere yönelik bir poster hazırlamaları istenmiştir. Veri toplama aracı olarak vize ve final sınavları ile ATBÖ rapor değerlendirme rubriği kullanılmıştır. Yapılan istatistiksel analiz sonuçlarına göre modsal betimleme eğitimi alan deney grubu öğrencilerinin kontrol grubu öğrencilerine göre fen başarı ve yazma becerileri açısından daha yüksek seviyede olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Bilimsel Okuryazarlık, Öğrenme Amaçlı Yazma, Argümantaston Tabanlı Bilim Öğrenme, Modsal Betimlemeler | en_US |
dc.description.abstract | Purpose of thisresearch is toinvestigatetheimpact of themultimodalinstruction, which is embeddedwithintheArgumentationBasedScience Learning (ABSL) approach, on student'sscienceacademicachievementduringthelaboratorycourseforpre-service scienceteachers.Theresearchincluded 119 studentswhowere in their 3rdyear in thescienceeducation program at theuniversity. Theimplementationwascarriedoutwith a facultymemberandtwograduateteachingassistantswithin 4 sections. Twoout of 4 sectionswererandomlyregistered as treatmentandothertwowereassigned as controlgroups. Whilethecontrolgroupexperiencedonlythe ABSL approach, thetreatmentgroup had an additionalmultimodalinstruction aside from ABSL approach in theirinstructionaldesign. Inthemultimodalinstructiongrouptherewerethreestages of multimodalinstructionwhichwasimplemented. Withinthefirststagemultimodalrepresentationsandtheirfunctionswerediscussedandstudents? awarenessaboutmodeswereincreased. Inthisstagestudentswereaskedtoanalyzeseveralscienceandtechnologyarticleswhichweretakenfrommagazinesortwopagesfromtheirtextbookstoidentifymodesandtheirfuctions in thetext. Inthesecondstagestudents as a groupwereaskedtoapplymultimodalevaluationrubrictogivensciencebasedtext in ordertoincreasetheunderstanding of modalrepresentationsand how theyhelptogeneratemeaning in a writtencommunication. At the final stagethestudentswereaskedtomake a poster, whichportrayedthetopicsthey had learned in theirsciencelabbyeffectivelyusingthemodalrepresentations. The poster generationstagewassameforthecontrolandtreatmentgroups in whichtheaudiencewasthemiddleschoolstudents. Post test wasimplementedtobothgroups in ordertoinvestigatetheeffect of theinstruction. Theresultsyieldedthatthemultimodalinstructiongroupstatisticallyperformedbetterthanthecontrolgroup.KeysWords: Writing, multimodalrepresentation, scientificliteracy, argumentation | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Ahi Evran Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının kullanıldığı fen sınıflarında modsal betimleme eğitiminin öğrencilerin fen başarıları ve yazma becerilerine etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The effect of multi modal instruction on student?s science achievement and writing skills in an argument based inquiry classroom | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Enstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 128 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 294859 | en_US |