Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüler Demirci, Mutlu Pınar
dc.contributor.authorPolat, Dilber
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:55:10Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:55:10Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1308-9196
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRZNE9USTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/584
dc.description.abstractBu araştırma İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi ve Sınıf Öğretmenliği anabilim dallarında öğrenim görmekte olan öğret men adaylarının Biyoloji, Çevre Bilimi, Fe n Eğitimi dersleri kapsamında öğrendiği bilgileri karar verme sürecine ne şekilde aktardıklarını incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği anabilim dalında öğrenim görmekte olan 94, Sınıf Öğretmenliği anabilim dalında 74 olmak üzere toplam 168 öğretmen adayının katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri problem çözme tekniklerinden biri olan Çoklu Oylama tekniği ve uygulamanın tartışma kısmında grup tartışma tekniklerinden biri olan Açık Balık Kavanozu tekniği ile gerçekleştirilen uygulama sonunda öğretmen adaylarından yazılı dönütler alınarak toplanmıştır. Elde edilen veriler nitel analiz yöntemlerinden biri olan içerik analizine tabii tutularak çözümlenmiştir. Çalışma sonucunda öğretmen adaylarının fen bilgilerini karar verme sürecinde etkin bir şekilde kullandığı, yaşamın devamlılığını insanlığın devamlılığı ile eşdeğer tuttukları ve yaşamın devamlılığı için ozon tabakası, içilebilir su, hayvan lar ve kısırlığın elzem olduğu düşüncesine sahip oldukları bulgulanmıştır. Bu araştırma sonuçlarından yola çıkılarak öğrenci seviyesine uygun senaryolar kurgulanarak öğrencilerin karar verme süreçlerinin geliştirilmesi ve sınıf içi etkinliklerde bütün sını fın katılacağı öğretim tekniklerine yer verilmesi önerilebilir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to examine how teacher candidates studying at science and elementary teaching departments transfer their knowledge gained in biology, ecology and science teaching courses to their decision making process. The study was conducted with the participation of 168 teacher candidates, 94 of whom study at the Science Teaching Department and 74 study at the Elementary Teaching Department of Education Faculty at Ahi Evran University. The data were collected through written feedback provided by the teacher candidates at the end of in-class application conducted using multi-voting technique which is one of the decision making techniques and in the discussion part of the application, open fishbowl technique which is one of the group discussion techniques. The feedback provided by the candidates was analyzed using content analysis and the descriptive findings were discussed with reference to the literature. The findings revealed that teacher candidates used their science knowledge effectively in decision making, perceived the continuity of life as equal to the continuity of humanity, and thought that the ozone layer, drinking water, animals and infertility were essential for the continuity of life. Based on the findings of the study, it can be suggested that students' decision making process should be examined by fictionalizing scenarios considering their cognitive and affective levels, and teaching techniques enhancing the participation of the whole class should be included in the teaching process.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.titleÖğretmen adaylarının karar verme süreçlerinde fen bilgilerini kullanma durumlarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining teacher candidates' situation of using science knowledge in their decision making processen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAdıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue16en_US
dc.identifier.startpage171en_US
dc.identifier.endpage204en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster