Eğitim fakültesi öğrencilerinin yazma alışkanlıkları ile eleştirel okuma özyeterlilik algıları arasındaki ilişki
Abstract
Eğitim fakültesi öğrencilerinin eleştirel okuma özyeterlilik algıları ve yazma alışkanlıkları arasındaki ilişkiyi belirlemeyi amaçlayan bu araştırma nicel verilere dayalı genel tarama modelinde ve ilişkisel tarama modelinde bir araştırmadır. Araştırmanın kuramsal modeli çerçevesinde tek ana hipotez ve ana hipotez çerçevesinde altı alt hipotez oluşturulmuştur. Araştırma çalışma evreni Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Sınıf ve Türkçe Öğretmenliği 3. Sınıf öğrencileri (?=269) olarak tespit edilmiştir. Bu öğrenciler çalışma evreninde tabakalı örnekleme alma ve basit tesadüfi örnekleme alma yöntemi ile ?=0.05 tablosu dikkate alınarak örneklem büyüklüğü ± 0.05 örneklem hatası p=0,5 ve q=0,5 güven aralığı dikkate alınarak yapılan hesaplamalarla seçilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak "Eleştirel Okuma Özyeterlilik Algısı Ölçeği" ve "Yazma Alışkanlığı Ölçeği" kullanılmıştır. Bu ölçeklere ilişkin doğrulayıcı faktör analizi ve güvenirlik analizleri yapıldıktan sonra uygulamaya geçilmiştir. Uygulama verileri üzerinde normallik testleri yapılmış ve normal dağılım gerektiren istatistikî hesaplamalar uygulanmıştır. Ana hipotez ve altı alt hipoteze cevap bulabilmek için betimsel ve çıkarımsal istatistikler yapılmıştır. Eleştirel okuma ile yazma alışkanlığı arasında yüksek düzeyde ve istatistikî olarak anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Eleştirel okumanın yazma üzerinde ve yazma alışkanlığı alt boyutlarının eleştirel okuma üzerinde anlamlı bir etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ardından demografik değişkenlere göre fark testleri yapılarak bulgular ayrıntılı olarak yorumlanmıştır. Anahtar Kelimeler: Eleştirel Okuma, Yazma Alışkanlığı, Eğitim Fakültesi This research, which aims to determine the relationship between critical reading perception of selfeticity and writing habits of Faculty of education students, is a research in the general screening model based on quantitative data and in the relational screening model. Within the framework of the fictional theoretical model of the research, one main hypothesis and six sub-hypotheses are formed within the framework of the main hypothesis. Research and study universe Kırşehir Ahi Evran University Faculty of Education Science, Social Studies, classroom and Turkish teaching 3. The grade students were identified as (?=269). These students were selected in the study universe by using stratified sampling and simple random sampling method by taking into account ?=0.05 table sample size ± 0.05 sample error p=0,5 and q=0,5 confidence interval. "Critical reading selfeterity perception scale" and "writing habit scale" were used as data collection tools in the research. After validating factor analysis and reliability analysis of these scales, they were implemented. Normality tests were performed on the application data and statistical calculations requiring normal distribution were applied. Descriptive and inferential statistics were performed to find answers to the main hypothesis and six sub-hypotheses. A high level and statistically significant relationship was found between critical reading and writing habit. It has been concluded that critical reading has a significant impact on writing and the lower dimensions of writing habit. The findings were interpreted in detail by conducting difference tests based on demographic variables. Keywords: Critical Reading, Writing Habit, Faculty of Education
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fl0Kw4p1rmMDotyKRdYv1G9fzeE1tfUvZQpfmcvwHfPC1jkznYvwX9rJobuDps3xhttps://hdl.handle.net/20.500.12513/5876
Collections
- Tez Koleksiyonu [747]