dc.contributor.advisor | Usta, Ertuğrul | |
dc.contributor.author | Demir, Buket | |
dc.date.accessioned | 2024-08-08T20:06:38Z | |
dc.date.available | 2024-08-08T20:06:38Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=zD1B0cW7zVr3VcnZjitVXgHPnqC_rqVOVp6SmWd4cjH9oRkB-rmuiHOWQ9XRF0zP | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12513/5879 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma eğitim yazılımlarında ön örgütleyicilerin bulunmamasının öğrenme stillerine göre akademik başarıya etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada öntest?sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Kırşehir Merkez Süleyman Türkmani İlköğretim Okulu'nda Bilişim Teknolojileri dersini alan 131 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, öğrencilerin öğrenme stillerini belirlemek için Kolb'un (1985) geliştirdiği ?Öğrenme Stili Envanteri?, akademik başarılarını ölçmek için ise araştırmacı tarafından oluşturulan başarı testi (KR?20: 0,82) kullanılarak toplanmıştır. Toplanan veriler üzerinde tek yönlü varyans (ANOVA) ve ilişkisiz örneklemler için t-testi analizleri yapılmış ve şu sonuçlara erişilmiştir:Bilgisayar destekli eğitsel yazılımlarda ön örgütleyicilerin bulunmasının öğrencilerin akademik başarı puanlarını arttırdığı, öğrenme stillerinin akademik başarı üzerinde etkisi olduğu, yerleştiren ve değiştiren öğrenme stiline sahip öğrencilerin ön örgütleyicilerden etkilenmeleri arasında anlamlı fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | This study aims to investigate the effects of advance organizers existing in computer assisted instruction software on academic achievement of the students who have different types of learning styles. Semi?empirical design with Pretest?posttest and with control group was used. The research sample was composed of 131students having Information Technology Course in Süleyman Türkmani Primary School located in Kırşehir in 2010?2011 academic year. Research data was collected by using Kolb?s Learning Style Inventory and Academic Achievement Test (KR?20: 0,82). One way ANOVA and Independent Sample T-Test were conducted on the all data collected and these results were emerged:The existence of advance organizers in a instructional software was affect the the academic achievement of students. There was also difference between the academic achievement of field independent learners whom studied in the computer assisted environment which was both include advance organizer and not include. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Ahi Evran Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol | en_US |
dc.subject | Computer Engineering and Computer Science and Control | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.title | Eğitim yazılımlarında ön örgütleyicilerin öğrenme stillerine göre akademik başarıya etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The effects of advance organizers according learning styles in computer assisted instruction software on academic achievement | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Enstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 84 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 287044 | en_US |