Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorUsta, Ertuğrul
dc.contributor.authorDemir, Buket
dc.date.accessioned2024-08-08T20:06:38Z
dc.date.available2024-08-08T20:06:38Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=zD1B0cW7zVr3VcnZjitVXgHPnqC_rqVOVp6SmWd4cjH9oRkB-rmuiHOWQ9XRF0zP
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/5879
dc.description.abstractBu çalışma eğitim yazılımlarında ön örgütleyicilerin bulunmamasının öğrenme stillerine göre akademik başarıya etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada öntest?sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Kırşehir Merkez Süleyman Türkmani İlköğretim Okulu'nda Bilişim Teknolojileri dersini alan 131 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, öğrencilerin öğrenme stillerini belirlemek için Kolb'un (1985) geliştirdiği ?Öğrenme Stili Envanteri?, akademik başarılarını ölçmek için ise araştırmacı tarafından oluşturulan başarı testi (KR?20: 0,82) kullanılarak toplanmıştır. Toplanan veriler üzerinde tek yönlü varyans (ANOVA) ve ilişkisiz örneklemler için t-testi analizleri yapılmış ve şu sonuçlara erişilmiştir:Bilgisayar destekli eğitsel yazılımlarda ön örgütleyicilerin bulunmasının öğrencilerin akademik başarı puanlarını arttırdığı, öğrenme stillerinin akademik başarı üzerinde etkisi olduğu, yerleştiren ve değiştiren öğrenme stiline sahip öğrencilerin ön örgütleyicilerden etkilenmeleri arasında anlamlı fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study aims to investigate the effects of advance organizers existing in computer assisted instruction software on academic achievement of the students who have different types of learning styles. Semi?empirical design with Pretest?posttest and with control group was used. The research sample was composed of 131students having Information Technology Course in Süleyman Türkmani Primary School located in Kırşehir in 2010?2011 academic year. Research data was collected by using Kolb?s Learning Style Inventory and Academic Achievement Test (KR?20: 0,82). One way ANOVA and Independent Sample T-Test were conducted on the all data collected and these results were emerged:The existence of advance organizers in a instructional software was affect the the academic achievement of students. There was also difference between the academic achievement of field independent learners whom studied in the computer assisted environment which was both include advance organizer and not include.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAhi Evran Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrolen_US
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.titleEğitim yazılımlarında ön örgütleyicilerin öğrenme stillerine göre akademik başarıya etkisien_US
dc.title.alternativeThe effects of advance organizers according learning styles in computer assisted instruction software on academic achievementen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage84en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid287044en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster