dc.contributor.advisor | Eyüboğlu, Ömer | |
dc.contributor.author | Bilgi, Keziban | |
dc.date.accessioned | 2024-08-08T20:06:46Z | |
dc.date.available | 2024-08-08T20:06:46Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=wf-FPgY-5qjHEzEoOgvMs_Of4FbwtAO1usWziK-eLVf63gAZysHqCsEHYhExevEx | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12513/5934 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümünde okuyan öğrencilerin küresel ısınma hakkında tutum ve bilgi düzeyleri, bunların hangi değişkenlere göre farklılık gösterdiği ve aralarındaki ilişkinin araştırılması hedeflenmektedir. Tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmada veriler 2018-2019 ve 2019-2020 eğitim öğretim yıllarında toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Kırşehir ili Ahi Evran Üniversitesi fen bilgisi öğretmenliği 1,2,3 ve 4. sınıflarda okuyan 110 öğrenci ve Ankara ili Hacettepe Üniversitesi fen bilgisi öğretmenliği 1,2,3 ve 4.sınıflarda okuyan 150 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, literatürden alınan Küresel Isınma Bilgi Testi ve Küresel Isınma Tutum Ölçeği olarak Likert tipi 5 dereceli iki farklı veri toplama aracı ile toplanmıştır. Toplanan nicel veriler SPSS istatistik paket programıyla analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucuna göre öğrencilerin küresel ısınma tutum düzeyleri ile bilgi düzeyleri arasında zayıf düzeyde ve pozitif yönde ilişki bulunmuştur. Öğretmen adaylarının bilgi düzeyleri ve tutumlarının cinsiyet ve sınıf düzeyine bağlı olarak anlamlı şekilde farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının küresel ısınma konusundaki bilgi düzeylerinin cinsiyete bağlı olarak istatistiksel açıdan anlamlı şekilde farklılaştığı anlaşılmaktadır. Öğretmen adaylarının küresel ısınmaya yönelik tutumlarının üniversitelere göre istatistiksel olarak anlamlı şekilde farklılaşmadığı görülmektedir. Fen Bilgisi öğretmen adaylarının küresel ısınma konularına çok daha fazla önem vermelerinin ve öğretmen adaylarının küresel ısınma konusuna yeterli bilgi ve donanıma sahip olabilmeleri için bu konuya lisans programlarında daha fazla yer ayırmalarının yerinde olacağı önerilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed to investigate the attitudes and knowledge levels of the students in the Department of Science Education about global warming, according to which variables they differ and the relationship between them. In this study, in which the scanning model was used, the data were collected in 2018-2019 and 2019-2020 academic years. The study group of the study consists of 110 students studying in the 1st, 2nd, 3rd and 4th grades of Ahi Evran University in Kırşehir and 150 students studying in the 1st, 2nd, 3rd and 4th grades of Hacettepe University in Ankara. The data of the study were collected by two different 5-grade Likert-type data collection tools, namely the Global Warming Knowledge Test and the Global Warming Attitude Scale, which were taken from the literature. The data of the study were collected by two different 5-grade Likert-type data collection tools, namely the Global Warming Knowledge Test and the Global Warming Attitude Scale, which were taken from the literature. Collected quantitative data were analyzed with the SPSS statistical package program. According to the results of the study, a weak and positive relationship was found between the global warming attitude levels of the students and their level of knowledge. It was found that the knowledge levels and attitudes of the teacher candidates did not differ significantly depending on their gender and grade level. It is understood that the global warming knowledge levels of teacher candidates differ significantly depending on gender. It is seen that teacher candidates' attitudes towards global warming do not differ statistically significantly according to universities. It was suggested that it would be appropriate for pre-service science teachers to give more importance to global warming issues and to allocate more space to this subject in undergraduate programs in order for prospective teachers to have sufficient knowledge and equipment about global warming. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen bilgisi öğretmen adaylarının küresel ısınma hakkında bilgi ve tutum düzeylerinin incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Analysis of knowledge and attitude of science teachers about global warming | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Enstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 74 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 655073 | en_US |