dc.contributor.advisor | Polat, Dilber | |
dc.contributor.author | Şahin, Alper | |
dc.date.accessioned | 2024-08-08T20:06:46Z | |
dc.date.available | 2024-08-08T20:06:46Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vbVkXe1KChYWNElr1MuLZoG7wbz1a2ZFglOVi77OrTHHiv0DireweeSxE4eHZ2O1 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12513/5936 | |
dc.description.abstract | Tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme, öğretimin değerlendirilmesinde ürüne değil, sürece önem veren, öğrenme ortamında öğrencinin aktif katılımını sağlayan, değerlendirme yöntemidir. Bu çalışmada öğretmen adaylarının tamamlayıcı ölçme araçlarına ilişkin farkındalık düzeylerinin belirlenmesi ve bu farkındalık düzeyiyle girişimcilik ve yenilikçilik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Nitel ve nicel tekniklerin birlikte kullanıldığı araştırmada karma yöntem desenlerinden biri olan açımlayıcı sıralı desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 137 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama araçları olarak, girişimcilik düzeylerini saptamak için Ercan ve Sünbül (2009) tarafından geliştirilen "Girişimcilik anketi" ve yenilikçilik düzeylerini saptamak amacıyla da Yılmaz, Soğukçeşme, Ayhan, Tuncay ve Deniz (2014) tarafından geliştirilen "Mesleki Yenilikçilik anketi" kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının tamamlayıcı ölçme araçlarına ilişkin farkındalık düzeyleri araştırmacı tarafından geliştirilen "Tamamlayıcı Ölçme Araçlarına İlişkin Farkındalık Düzeyleri Anketi" ile elde edilmiştir. "Görüşme formu" öğretmen adaylarının fikirlerine ilişkin daha derinlemesine bilgi edinmek amacıyla uygulanmıştır. Nicel verilerin analizinde betimsel t-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve korelasyon yapılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise içerik analizi yapılmıştır Araştırmanın sonuçlarına göre; öğretmen adaylarının girişimcilik ve yenilikçilik düzeylerinin orta düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen adaylarının girişimcilik düzeylerinin cinsiyete, sınıf düzeylerine, iletişim kurma, sorunlara çözüm yolları geliştirme, teknolojik gelişmelerin gerisinde kalma, kendimi sürekli geliştirme, yeniliklere açık olma, yeni bilgileri takip etme, lider olmayı tercih etme, değişimlere direnç gösterme ve değişen koşullara uyum sağlama gibi değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde bir farklılık olduğu saptanmıştır. Öğretmen adaylarının Tamamlayıcı ölçme araçlarına ilişkin farkındalık düzeyleri puanlarının sınıf düzeylerine, kendini sürekli geliştirme, ailesinin fikirlerine danışma, yeniliklere açık olma, sorunlara çözüm yolları geliştirme, yeni bilgileri takip etme, değişimlere direnç gösterme ve değişen koşullara uyum sağlama gibi değişkenlerine göre anlamlı düzeyde bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen adaylarının yenilikçilik düzeylerinin kendini sürekli geliştirme, ailesinin fikirlerine danışma, meslek seçiminde ailenin etkisi, sorunlara çözüm yolları geliştirme, yeni bilgileri takip etme, lider olmayı tercih etme, değişen koşullara uyum sağlama değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde bir farklılık olduğu saptanmıştır. Öğretmen adaylarının tamamlayıcı ölçme araçları farkındalık düzeyleri puanları ile yenilikçilik düzeyleri ve tamamlayıcı ölçme araçları farkındalık düzeyleri puanları ile girişimcilik düzeyleri arasında orta düzeyde pozitif yönde; girişimcilik düzeyleri ile yenilikçilik düzeyleri arasında ise yüksek düzeyde pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Complementary measuring and evaluation is an evaluation method that provides active participation of the student in the learning environment, giving importance to the process, not the product in evaluation of the teaching. In this study, it has been aimed to determine the levels of awareness related to complementary measurement tools of teacher candidates and to examine the relationship between entrepreneurship and innovativeness levels with this awareness levels. In study that ıt is used together of the qualitative and quantitative techniques have been used sequential pattern which is one of the mixed method designs. The study group of the research constituties of 137 teacher candidates. It has been used "Entrepreneurship survey" developed by Ercan and Sünbül (2009) to determine entrepreneurship levels and "Vocational Innovativeness survey" developed by Yılmaz, Soğukçeşme, Ayhan, Tuncay and Deniz (2014) to determine the levels of innovativeness as data collection tools. The levels of awareness related to the complementary measurement tools of the teacher candidates have been obtained with "Awareness Levels Survey Related to Complementary Measuring Tools" which developed by the researcher. The "Interview form" has been implemented in order to obtain more in-depth information related to the ideas of the teacher candidates. In the analysis of quantitative datas has been made descriptive t-test, one-way analysis of variance (ANOVA) and correlation. In the analysis of qualitative datas has been made content analysis. According to the results of the research; It had been reached to the result that the levels of entrepreneurship and innovativeness of teacher candidates is medium-level. It had been found that there was statistically a difference in significant level according to variables such as sex, class levels, communication installation, development of solutions to problems, lagging behind technological developments, self-sustained development, being open to innovations, follow new informations, choose to be a leader, resistance to changes and adapt to changing conditions of the entrepreneurship levels of teacher candidates. It had been reached to the result that there was a difference in significant level according to variables such as class levels, self-sustained development, resorting to family ideas, being open to innovations, development of solutions to problems, follow new informations, resistance to changes and adapt to changing conditions of awareness levels points related to the complementary measurement tools of teacher candidates. It had been found that there was statistically a difference in significant level according to variables such as self-sustained development, advice to family's ideas, the influence of family on the choice of profession, development of solutions to problems, follow new informations, choose to be a leader and adapt to changing conditions of the innovativeness levels of teacher candidates. It had been determined that teacher candidates is a significant relationship between levels innovativeness with complementary measurement tools awareness levels points and levels entrepreneurship with complementary measurement tools awareness levels points medium-level positively; innovativeness levels with entrepreneurship levels at a high level positively. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Ahi Evran Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen bilgisi öğretmen adaylarının tamamlayıcı ölçme araçları farkındalıkları ile girişimcilik ve yenilikçilik düzeylerinin belirlenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Determination of the levels entrepreneurship and innovativeness with the complementary measurement tools awareness of teacher candidates science | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Enstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 219 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 492685 | en_US |