Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇalışkan, Nihat
dc.contributor.authorKılıç, Elif
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:55:12Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:55:12Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRjd01URTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/593
dc.description.abstractToplumlar, içinde bulundukları alan ve yapılarına göre kendine has kültürler oluşturmuştur. Nesne ve varlıkları tanımlamada, insanların iç dünyasını ifadesinde kullanılan renkler de kültürlerin bir bileşenidir . İnsanların duygu ve düşüncelerine tercüman olan renkler zaman içerisinde değişik anlamlar kazanmıştır. Renklerin kazandıkları anlamlar bireyin içinde bulunduğu kültüre göre farklılıklar göstermekte ve günlük yaş amda etkisini değişik şekillerde göstermektedir. Ayrıca renkler, bireyleri fizyolojik ve psikolojik olarak da etkilemektedir. Bu çalışmada renklerin genel olarak çağrış tırdıkları ve kültürlere göre kazandıkları anlamlar, bunun yanında renklerin eğitsel süreçteki etkilerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Söz konus çalışma, tarama modeli ele alınarak hazırlanmıştır. Renklerin kültürlere göre hemen hemen aynı şeyleri ifade edebileceği gibi çok farklı şeyleri de sembolize edebileceği ve renklerin eğitsel sü reçlerde de etkili olabileceği sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractSocieties form their own cultures according to the place lived and th e social structures. Colors used in identifying objects and possessions; and in expressions of the feelings inner world are also an element of the cultures. Colors articulating feelings and ideas have many associations . The associations that colors have ch ange from one culture to another . Also, colors affect daily life in different ways. In addition, c olors have power to affect people physiologically and psychologically . In the current study, it is aimed to find out colors’ general associations and semantic associations changing from culture to another culture as well as their effects on educational process. The study is conducted in descriptive survey model. It is concluded that colors may refer almost the same assosications as well as different ones. Besides, it is found out that colors may be affective in educational processes.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleFarklı kültürlerde ve eğitimsel süreçte renklerin dilien_US
dc.title.alternativeLanguage of the colors in different cultures and educational processen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage69en_US
dc.identifier.endpage85en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster