Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorPolat, Dilber
dc.contributor.authorKeskin, Zeynep
dc.date.accessioned2024-08-08T20:06:47Z
dc.date.available2024-08-08T20:06:47Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RsTBl6RWK25OBMIKtIgYYQ1VLOLHWTau9NtWZPoflMIiat7KYuFSJJwk66pHapdM
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/5942
dc.description.abstractGünümüzde teknoloji eğitim ve öğretim sürecinin vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir. Teknolojinin gelişmesiyle özellikle pahalı, tehlikeli ve ulaşılması güç deneyler başta olmak üzere, geniş kitlelere ulaşması hedeflenen pek çok deney etkileşimli simülasyon olarak sanal laboratuvarlarda insanların hizmetine sunulmaya başlanmıştır. Bir tür laboratuvar simülatörü olan "Sanal Laboratuvar"; laboratuvarda yapılan çalışmaları eğitim amaçlı olarak bilgisayar ortamında görüntülü şekilde gerçekleştiren bir bilgisayar programıdır. Dünyada ve ülkemizde çok sayıda örneği olan ve özellikle fen eğitiminde sıklıkla kullanılan sanal laboratuvarlar dünyayı etkisi altına alan 2020 Covid-19 Pandemi sürecinde YÖK tarafından da ülkemizdeki üniversitelerin hizmetine sunulmak üzere uygulanmaya başlamıştır. Bu bilgiler ışığında yapılan bu çalışmanın amacı, Fen Bilimleri dersinde yedinci sınıf öğrencilerinin sanal laboratuvar deneyimlerini incelemektir. Çalışma Niğde İl Merkezi'nde özel bir çocuk kulübünde eğitim almakta olan 35 ortaokul öğrencisi ve 58 Fen Bilimleri öğretmeninin katılımıyla yürütülmüştür. Çalışma grubunu oluştururken seçkisiz olmayan amaçlı örneklem yöntemlerinden kritik durum örneklemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın karma yöntem ile yürütülmüştür. Araştırmada karma yöntem desenlerinden biri olan, araştırma sürecinde nicel ve nitel aşamaların eş zamanlı olarak uygulanmasıyla oluşan yakınsayan paralel desen kullanılmıştır. Çalışmanın uygulama süreci 8 hafta sürmüş olup izin dahilinde Colorado Üniversitesi'nin pHeT Etkileşimli simülasyonları kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak çalışmaya katılan öğretmenler için öğretmen görüşleri yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Öğrenciler için ise ön test öğrenci kazanım kavrama testleri, son test öğrenci kazanım kavrama testleri, ön-test sanal deneylere ilişkin akademik başarı testi, son-test sanal deneylere ilişkin akademik başarı testi, öğrenci deney günlüğü, öğretmen gözlem rubriği, öğrenciler için 21.yüzyıl becerileri anketi, fen bilimleri dersine ilişkin tutum ölçeği, fen konularına yönelik ilgi ölçeği kullanılmıştır. Nitel veriler içerik analizine tabii tutulmuştur. Nicel veriler ise sırasıyla betimsel, analiz, fark ve ilişki analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; sanal laboratuvar deneyleri öğrencilerin Fen Bilimleri dersine olan ilgisini artırmış, öğrenciler için dersi daha eğlenceli hale getirmiş, kavrayamadıkları konuları sanal laboratuvar deneyleri aracılığı ile daha kolay kavramışlardır. Ayrıca sanal laboratuvar deneyleri öğrencilerin tutum ve akademik başarılarını da olumlu etkilemiştir. Öğretmenlerin sanal laboratuvar deneyleri kullanmamaların sebepleri olarak sanal laboratuvar deneyleri hakkında bilgilerinin olmaması, müfredat ile birebir örtüşen deney bulma sıkıntısı, zaman darlığı, teknolojik alt yapı yetersizliği, bilgisayar kullanma yetersizliği sonuçlarına varılmıştır. Sanal deneyler ekonomik, tehlikesiz ve zamandan bağımsız olmasıyla bir bakıma fırsat eşitliğe sunarken; öğrenciler için ulaşılabilirliğinin sınırlı olması; her öğrencinin tablet, bilgisayar ve telefon, internet paketi sahibi olmaması bazı yönleriyle fırsat eşitsizliğine de neden olmaktır. Elde edilen sonuçlar göz önüne alınarak; okullarda internet alt yapısının artırılması ve öğrenci kullanımına sunulması, Fen Bilimleri öğretmenlerine sanal laboratuvarlar hakkında farkındalık kazandırılması ve öğretmenlerin sanal laboratuvar kullanmayı derslerinin doğal bir parçası haline getirmeleri önerilebilir. Anahtar kelimeler: Sanal Laboratuvar, Etkileşimli Simülasyon, Ortaokul Öğrencileri, Fen Eğitimi, PHeT Coloradoen_US
dc.description.abstractToday, technology has become an impossible part of the education and training process. With the development of technology, many experiments aimed to reach large masses, especially expensive, dangerous and inaccessible experiments, have begun to be offered to people in virtual laboratories as interactive simulations. "Virtual Laboratory", is a kind of laboratory simulator; It is a computer program that performs the studies done in the laboratory in a computer environment for educational purposes. Virtual laboratories, which have many examples in the world and our country and are frequently used especially in science education, have started to be implemented by Higher Education institutions to be offered to the universities in our country during the 2020 Covid-19 Pandemic process that has affected the world. In the light of this information, this study aims to examine the virtual laboratory experiences of seventh-grade students in the Science course. The study was carried out with the participation of 35 secondary school students and 58 science teachers, who were studying in a private children's club in Niğde City Center. The critical case sampling method, one of the non-random purposive sampling methods, was used while forming the study group. The research was planned to be conducted with the mixed method. In the research, one of the mixed method designs, the convergent parallel design, which is formed by the simultaneous application of quantitative and qualitative stages in the research process, was used. The implementation period of the study lasted 8 weeks, and the pHeT Interactive simulations of the University of Colorado were used with permission. In the research, a structured interview form of teacher opinions was used for the teachers who participated in the study as a data collection tool. For students, pre-test student achievement comprehension tests, post-test student achievement comprehension tests, students' opinion survey about virtual laboratory, academic achievement test regarding pretest virtual experiments, academic achievement test regarding post-test virtual experiments, student experiment diary, experiment evaluation rubric, 21st-century skills questionnaire for students, attitude scale for the science lesson, interest scale for science subjects, teacher observation rubric, student views on the process and a structured interview form were used. Qualitative data were subjected to content analysis. Quantitative data were analyzed using descriptive, analysis, difference, and relationship analysis, respectively. According to the results of the research, virtual laboratory experiments increased the interest of the students in the Science lesson, made the lesson more fun for the students, and comprehended the subjects they could not comprehend more easily through virtual laboratory experiments. In addition, virtual laboratory experiments positively affected students' attitudes and academic achievements. The reasons for the teachers not using virtual laboratory experiments were the lack of knowledge about virtual laboratory experiments, difficulties in finding experiments that matched the curriculum, time constraints, lack of technological infrastructure, and inability to use computers. While virtual experiments offer equality of opportunity in a way, they are economical, safe, and time-independent; limited availability for students; The fact that not every student has a tablet, computer, phone, and internet package causes inequality of opportunity in some aspects. Considering the results obtained; It can be recommended to increase the internet infrastructure in schools and make it available to students, to raise awareness of science teachers about virtual laboratories, and to make using virtual laboratories a natural part of their lessons. Keywords: Virtual Laboratory, Interactive Simulation, Middle School Students, science education, PHeT Coloradoen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilimleri öğretmenleri ve 7. sınıf öğrencilerinin etkileşimli simülasyon deneyimlerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining the interactive simulation experiences of science teachers and 7th grade studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage128en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid753513en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster