Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorPolat, Dilber
dc.contributor.authorÖrnek, Zeynep Sena
dc.date.accessioned2024-08-08T20:06:48Z
dc.date.available2024-08-08T20:06:48Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=j_Fjwp4JS4mk97Puqti8rgkYAd2q_qZhDQrja8hdHn0t8WPLaTB_-RGGZ3v-IHVJ
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/5945
dc.description.abstract21. yüzyıl becerilerinin önem kazandığı bilgi toplumlarında öğrenme ve öğretme süreçlerini teknoloji ve çağdaş yaklaşımlar doğrultusunda tasarlamak bir gereklilik olarak görülmektedir. Bireylerin karşılaştıkları verileri analiz edip ihtiyaç duydukları verilere ulaşabilmeleri ve bunları sunabilmeleri de eğitmenlerden beklenen önemli bir yeterliktir. Araştırma karma yöntem desenlerinden sıralı açıklayıcı desen kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma, 2021-2022 eğitim öğretim yılında, Kırşehir ili resmi ortaokullarda görev yapmakta olan 121 fen bilimleri öğretmeni katılımı ile yürütülmüştür. Katılımcılar basit seçkisiz örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Araştırmada öğretmenlerin Web 2.0 araçlarına ilişkin farkındalık düzeyleri ve dijital okuryazarlık düzeylerinin tespit edilmesi amaçlanmış olup nicel verilerin toplanmasında "Web 2.0 Araçları Kullanımı Yetkinliği Ölçeği" ve "Dijital Okuryazarlık Ölçeği" kullanılmıştır. Nitel veriler, açık uçlu sorulardan ve yarı yapılandırılmış görüşme formundan yararlanılmıştır. Nicel verilerin analizinde descriptive analize ve fark testleri kullanırken, toplanan nitel verilerin analizinde içerik analizinden faydalanılmıştır. Çalışma sonucunda fen bilgisi öğretmenlerinin Web 2.0 araçlarının kullanırken çeşitli teknolojik ve pedagojik boyutlarda sorunlarla karşılaştıkları tespit edilmiş edilmiştir. Öğretmenler Web 2.0 araçları hakkında sınırlı bilgiye sahip olduklarını ve sınıflarında genellikle Morpa Kampüs ve EBA gibi platformları kullandıklarını belirlenmiştir. Web 2.0 araçlarını derslerine entegre etme konusunda çekimser kalmalarının sebepleri arasında araçlarını kullanımın ve hazırlığına ilişkin yeterli bilgiye sahip olamama, internet hızı ve erişim sorunları yer almaktadır. Katılımcılar, bu araçları deneylerde malzeme eksikliği, ders takibi ve performans ödevi verme amacıyla kullanabileceklerini söylemişlerdir. Öğretmenlerin bu araçları tercih etme nedenleri; onların eğlenceli, hazır olması, uzaktan eğitim avantajı ve zengin görsel içerikleri ve daha verimli ders olanağı sağlaması demişlerdir ayrıca bu araştırama sonunda araçlarla ilgili hizmet içi eğitim almak istedikleri sonucu elde edilmiştir.en_US
dc.description.abstractDesigning learning and teaching processes aligned with technology and contemporary approaches is crucial in today's information societies, where 21st-century skills are highly valued. Individuals' ability to analyze, access, and present data is an essential competence expected from educators. This research utilized a sequential explanatory design, a mixed method approach, to investigate the topic. The study involved 121 science teachers from public secondary schools in Kırsehir province during the 2021-2022 academic year. The participants were selected through simple random sampling. The research aimed to determine teachers' awareness levels and digital literacy regarding Web 2.0 Tools. Quantitative data were collected using the "Web 2.0 Tools Use Competency Scale" and the "Digital Literacy Scale." Qualitative data were gathered through open-ended questions and semi-structured interviews. Descriptive analysis, difference tests, and content analysis were employed to analyze the data. The findings indicated that science teachers faced challenges in various technological and pedagogical aspects when using Web 2.0 Tools. It was observed that teachers had limited knowledge about these tools and predominantly utilized platforms like MORPA and EBA in their classrooms. Their reluctance to integrate Web 2.0 Tools into their lessons stemmed from insufficient knowledge on tool usage and preparation, as well as internet speed and access issues. The reasons for their preference for these tools included their enjoyable nature, ready availability, the advantages of distance education, rich visual content, and enhanced course effectiveness. Additionally, the research emphasized teachers' expressed eagerness for in-service training on these tools.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilimleri öğretmenlerinin web 2.0 araçlarına ilişkin farkındalık ve dijital okuryazarlık düzeylerien_US
dc.title.alternativeAwareness and digital literacy levels of science teachers regarding web 2.0 toolsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage203en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid806842en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster