Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTaşdemir, Adem
dc.contributor.authorDurmuş, Zeynep
dc.date.accessioned2024-08-08T20:06:49Z
dc.date.available2024-08-08T20:06:49Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=jNRDC1RLfVd4_T7x7ZXmmU-0TX2XkQlZs10cUtjnuaV9gKoRKI5pEn7WkneoHI9o
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/5952
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, FeTeMM etkinlikleri ile öğretmen adaylarının problem çözme becerileri ve fen öğretimine yönelik öz-yeterlik inanç düzeylerine bakılıp, sınıf öğretmenliği adaylarının kendilerini laboratuvar dersinde yeterli görme düzeyleri ve problem çözme becerileri incelenmektedir. Çalışma 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesinde, Sınıf Öğretmenliği öğretmen adaylarına Fen ve Teknoloji Laboratuvar uygulamaları II dersinde uygulanmıştır. Araştırmada deney ve kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Deney ve kontrol grupları 70 öğretmen adayı içermekte olup, random yolla oluşturulmuştur. Deney grubunda yer alan öğrencilere FeTeMM etkinlik merkezli laboratuvar dersi ile ders işlenmiş ve işbirlikli öğrenme sürecinde alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımları kullanılmıştır. Kontrol grubunda ise öğretmen adaylarına YÖK lisans eğitimi kur tanımında yer alan içeriğe bağlı kapalı uçlu deneyler yoluyla ders işlenmiştir. Araştırma sonunda, FeTeMM etkinlikleri ile ders işleyen öğretmen adaylarının laboratuvar dersinde, özellikle fen öğretmeye yönelik öz-yeterliklerinin olumlu yönde arttığı görülürken deney ve kontrol grupları arasında problem çözme becerilerinin farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Temmuz 2019, 85 Sayfa. Anahtar Kelimeler: FeTeMM eğitimi, sınıf öğretmen adayları, problem çözme, öz-yeterlik.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the pre-service teachers' problem-solving skills and self-efficacy beliefs for science teaching with STEM activities and to see the level of self-efficacy and problem-solving skills of pre-service primary school teacher in the laboratory course. This research was carried out in Ahi Evran University Faculty of Education in the 2016-2017 academic year in Science and Technology Laboratory II course for pre-service primary school teacher. Quasi-Experimental design with experiment and control group was used in this study. The experimental groups and the control group consisted of 70 pre-service teachers and were created randomly. In this context, alternative measurement and evaluation approaches with constructivism were used in the experimental group. In the control group, preservice teachers were taught content-based courses in the YOK (Council of Higher Education) undergraduate education course definition. In this study, the problem solving and self-efficacy belief levels of the preservice teachers studying with different methods were compared. At the end of the study, it was found that there were significant differences in self-efficacy belief levels towards problem-solving and science teaching in the laboratory course of the preservice teachers working with the STEM activities. July 2019, 85 Pages. Keywords: STEM, preservice primary school teachers, problem-solving skills, self-efficacy.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFeTeMM etkinlik merkezli laboratuvar dersinin sınıf öğretmenliği adaylarının fen öğretimine yönelik öz-yeterlik ve problem çözme becerileri üzerine etkilerien_US
dc.title.alternativeThe effects of stem activity centered laboratory course on pre-service primary school teacher on self-efficiency and problem-solving skills for science teachingen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage98en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid571270en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster