Gerçekçi matematik eğitimi (GME) yaklaşımın ilköğretim beşinci sınıflarda uzunluk, alan ve hacim kavramlarının öğretimine etkisi
Abstract
Bu araştırmada, ilköğretim beşinci sınıflarda uzunluk, alan ve hacim kavramlarının öğretiminde, Gerçekçi Matematik Eğitimi (GME) yaklaşımın öğrenci başarısı üzerine etkileri incelenmiştir.Bu araştırma, 2009?2010 eğitim öğretim yılı 2.döneminde Yozgat ilinden, kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile belirlenen iki ilköğretim okulunda 5. sınıfa devam eden 19 deney grubu öğrencisi ve 18 kontrol grubu öğrencisi ile yürütülmüştür.Gruplardan deney grubundaki öğrencilere GME yaklaşımı, kontrol grubuna ise ders öğretmenleri ile birlikte, MEB ders kitabı etkinlikleri doğrultusunda yani etkinlik temelli eğitim yaklaşımı kullanılarak işleniş yapılmıştır.Veri toplama araçları olarak, öğrenci başarısını ölçmek için matematik başarı testi (öntest-sontest), tutumlarını ölçmek için bir tutum ölçeği ve öğrencilerin GME yaklaşımına ilişkin görüşlerini belirleyebilmek için de bir görüşme formu uygulanmıştır.Deneysel olan bu araştırmada elde edilen veriler, 0,05 anlamlılık düzeyinde eş örneklemler ve bağımsız örneklemler t-testi ile analiz edilmiştir. İlköğretim beşinci sınıflarda uzunluk, alan ve hacim kavramlarının öğretiminde, GME yaklaşımına göre düzenlenen öğrenme etkinliklerinde yer alan öğrencilerin, ilköğretim matematik programında yer alan yöntem kullanılarak yapılan öğretim etkinliklerinde yer alan öğrencilerden daha başarılı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin matematiğe karşı olumlu tutum geliştirmelerinde gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark gözlenmemiştir.ANAHTAR KELİMELER: Gerçekçi Matematik Eğitimi / Ölçme / Uzunluk / Alan / Hacim / Matematik Öğretimi This research aims to examine effects of the realistic mathematics education (RME) approach on achievement of students in the teaching of the concepts of length, area, and volume to the 5th grade primary school students.This research was conducted in two schools, which are determined by easily accessible conditional sampling, in Yozgat in the second semester of 2009-2010 school years. The sample of this study consists of 37 students who participated 19 students from experimental and 18 students from control groups.Realistic Mathematic Education approach has been applied to experimental group students while Activity-based Education approach applied with the participation of lecturers to control group students through the MEB (Ministry of National Education) textbook activities.To reach a reasonable response to the research question, mathematics achievement test (pre-post tests), attitudes measurement test, and a survey were conducted to the participants.The data gathered in this experimental research have been analyzed by the use of 0,05 significance level equivalent samples and of independent samples t-test. According to the results of this research: in the teaching of the concepts of length, area, and volume to the 5th grade primary school students those who participated to the activities that were held in accordance with the RME approach are more successful than those who participated to the activities that were held in accordance with the new primary schools mathematics curriculum. There was no significant difference between two groups in terms of the attitudes towards mathematics.Key Words: Realistic Mathematics Education (RME) / length/ area/ volume / Mathematics Education
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=EEdeQgIdFRxX5NbvVau-ArBjoRe4r4S_DF3Hyph5FzBTgchxU4ybKqcUE6vng5qphttps://hdl.handle.net/20.500.12513/5978
Collections
- Tez Koleksiyonu [732]