Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGülbahar, Bahadır
dc.contributor.authorKaya, Serhat
dc.date.accessioned2024-08-08T20:06:55Z
dc.date.available2024-08-08T20:06:55Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=9MiDp3x86xrwjpi5-14w-biQMMz8_w6TX-MSIstd68pNeNhwXTCCOqvz_F3h6Ntv
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/5993
dc.description.abstractGünümüzün eğitim anlayışına göre masallar, çocuk eğitiminde önemli bir araçtır. Çocuk edebiyatının en ilginç ve renkli ürünleri arasında yer alan masallar, geçmişten günümüze kadar çocukların ilgisini çeken metinler arasında yer alır. Masallar, çocuğun duygu ve düşünce dünyasını zenginleştirmenin yanında, ana dilin öğretilmesi ve kullanılmasını sağlamada da etkili bir araçtır. Masallar, öğrencinin dil hazinesinin gelişmesinde de önemli bir rol oynar. Kahramanı çocuk ve hayvan olan masallarla, hoş vakit geçiren ve hayal dünyasının gıdasını alan çocuğun anlama ve anlatma becerileri gelişir. Bu araştırmanın amacı, "Gümüşhane ve Bayburt Masalları" adlı eserde yer alan 70 masalın Türkçe Dersi 1-8. Sınıflar Öğretim Programı'nda yer alan on kök değer bakımından değerler eğitiminde kullanılabilirliğini araştırarak değer öğretiminin kültürün önemli bir unsuru olan masallar üzerinden gerçekleştirilmesinin önemini vurgulamaktır. Bu çalışmada, nitel araştırma yöntemi ve doküman inceleme tekniği kullanılmıştır. Masallarda işlenen değerler fişlenerek tespit edilmiştir. Çalışmada güvenirliğin sağlanabilmesi için bir başka araştırmacıdan, masalları okuması ve saptamaların doğru olup olmadığını değerlendirmesi istenmiştir. Tespit edilen değerler ile yer aldığı bölümlere, sayfa numaraları ve masal isimleriyle birlikte bulgular bölümünde yer verilmiştir. Araştırmada, Gümüşhane ve Bayburt Masalları'nda yer alan 24 masalın Türkçe Dersi Öğretim Programında yer alan değerlerle herhangi bir ilişkisinin olmadığı, "öz denetim" ve "sabır" değerinin hiçbir masalda işlenmediği bulgularına ulaşılmıştır. Ulaşılan diğer bulgular ise şunlardır: Geriye kalan 46 masalda 55 değer işlenmiştir. Masallarda en sık işlenen değer yardımseverlik, en az işlenen değer ise vatanseverliktir. Bu bulgular sonucunda Gümüşhane ve Bayburt Masalları'nın Türkçe Dersi Öğretim Programı'nda yer alan değerleri aktarma ve kazandırma bakımından yetersiz olduğu sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractAccording to today's educational understanding, fairy tales are an important tool in children's education. Tales, which are among the most interesting and colorful products of children's literature, are among the texts that have attracted the attention of children from the past to the present. In addition to enriching the child's world of emotions and thoughts, fairy tales are also an effective tool in teaching and using the mother tongue. Fairy tales also play an important role in the development of the student's language treasure. With fairy tales, the protagonist of which is a child and an animal, the child's understanding and telling skills develop when he has a good time and is nourished by his imagination. The aim of this research is to examine the tales in the work named "Gümüşhane and Bayburt Tales", in terms of ten root value in Turkish Lesson 1-8 Grades Curriculum , to determine its usability in values education and to emphasize the importance of teaching values through fairy tales, which are an important element of culture. In this study, qualitative research method and document review technique were used. The values processed in the tales were determined by filing. In order to ensure reliability in the study, another researcher was asked to read the fairy tales and evaluate whether the determinations were correct. The sections with the determined values are included in the findings section with the page numbers and the names of the tales. In the study, it was found that 24 tales in Gümüşhane and Bayburt Tales did not have any relationship with the values in the Turkish Lesson Curriculum, and that "selfcontrol" and "patience" values were not mentioned in any fairy tale. Other findings obtained are as follows: 55 values were processed in the remaining 46 tales. The most frequently processed value in fairy tales is benevolence and the least processed value is patriotism. As a result of these findings, it was concluded that Gümüşhane and Bayburt Tales are insufficient in terms of transferring and gaining the values in the Turkish Lesson Curriculum.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıen_US
dc.titleGümüşhane Ve Bayburt Masalları adlı eserdeki masalların Türkçe dersi 1-8. sınıflar öğretim programı değerler eğitimi açısından incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining the tales in the work named "Gümüşhane and Bayburt Tales" in terms of values education in Turkish lesson 1-8 grades curriculumen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilgiler Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage107en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid667838en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster