Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAytekin, Cahit
dc.contributor.advisorSarıca, Rabia
dc.contributor.authorSavranoğlu, Kadir
dc.date.accessioned2024-08-08T20:06:55Z
dc.date.available2024-08-08T20:06:55Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=CG8WvdvvxJP04Unr7Yecf9vGFEvl86fLdsG8EVN-wRUx8wYygow3fCuLDDLSTqZD
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/5994
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı güneş saatlerinin matematiksel bağlamlarının matematik programı açısından öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Bu çalışmada 2020-2021 eğitim- öğretim yılında Kırşehir ilindeki matematik öğretmenlerinin güneş saatlerinin kullanım süreçlerinde ortaya çıkan matematiksel bağlamları hakkında görüşleri incelenmiştir. Görüşme yöntemi ile yapılan bu çalışmada veriler 10 matematik öğretmeni ile görüşme yapılarak görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırma sonununda veriler "Güneş Saatleri-Ölçme ilişkisi", "Güneş saatleri-Geometri ilişkisi", "Geometri-Oran orantı ilişkisi" , "Güneş saatleriDisiplinlerarası ilişkisi", Güneş saatleri ile ilgili matematik öğretmenlerinin görüşleri" 5 tema da toplanmıştır. Araştırma sonucunda matematik öğretmenlerinin bir kısmının güneş saatlerinin ders içerisinde kullanılması, matematik müfredatındaki konular ile ilişkilendirmede yararlı olacağı, öğretim programında yer alan zaman ölçme, geometri, oran orantı konuları ile ilişkilendirerek kullanmanın yararlı olacağını belirtmişlerdir. Güneş saatlerinin diğer disiplinlerle ilişkilendirerek öğretim sürecinde kullanmanın öğretimde oldukça faydalı olacağını da belirtmişlerdir.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this research is to evaluate the mathematical contexts of sundials in terms of mathematics curriculum according to teacher opinions. In this study, the opinions of mathematics teachers in Kırşehir province about the mathematical contexts that emerged during the use of sundials in the 2020-2021 academic year were examined. In this study, which was conducted with the interview method, the data were collected by interviewing 10 mathematics teachers. The data collected at the end of the research were grouped under five themes. These are determined as "Sundials-Measurement relationship", "Sundials-Geometry relationship", "Geometry-Ratio proportional relationship", "Sundials-Interdisciplinary relationship" and "Mathematics teachers' opinions about sundials". As a result of the research, some of the mathematics teachers stated that the use of sundials in the lesson would be useful in associating them with the subjects in the mathematics curriculum, and it would be useful to use them in association with the subjects of time measurement, geometry, and proportion in the curriculum. They also stated that using sundials in the teaching process by associating them with other disciplines would be very beneficial in teaching.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.titleGüneş saatinin kullanımı sürecinde ortaya çıkan matematiksel bağlamların matematik programı açısından incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the mathematical contexts emerged by the process of the use of the sundial in terms of the mathematics programen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage85en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid723721en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster