Search
Now showing items 1-10 of 69
Geliştirilen matematik ağırlıklı STEM modülünün uygulama sürecinin yedinci sınıf öğrencilerinin orantısal akıl yürütme becerilerinin gelişimine etkisi
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)
Araştırmada geliştirilen matematik ağırlıklı STEM modülünün (MA–STEM–M) uygulama sürecinin yedinci sınıf öğrencilerinin orantısal akıl yürütme becerilerinin gelişimine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. MA–STEM–M, 2021–2022 ...
Gülten Dayıoğlu'nun romanlarının okunabilirlik açısından incelenmesi
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)
Bireylerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma olarak adlandırılan dört temel dil becerilerinin gelişimleri önem arz etmektedir. Bu hususta akademik çalışmalar son zamanlarda artış göstermektedir. Bu araştırmada dört temel ...
Fen bilimleri öğretmenleri ve 7. sınıf öğrencilerinin etkileşimli simülasyon deneyimlerinin incelenmesi
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)
Günümüzde teknoloji eğitim ve öğretim sürecinin vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir. Teknolojinin gelişmesiyle özellikle pahalı, tehlikeli ve ulaşılması güç deneyler başta olmak üzere, geniş kitlelere ulaşması hedeflenen ...
Fatih Erdoğan'ın "Sihirli Kitaplar" serisinin duyarlık eğitimi bağlamında incelenmesi
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)
Bu çalışmanın amacı, Fatih Erdoğan'ın 'Sihirli Kitaplar' serisinin duyarlık eğitimi bağlamında incelenmesidir. Duyarlık, bireyin kendi hayatı dışında gerçekleşen olay ya da durumlara tepkisiz kalmamasını, bu olay ya da ...
Fen alanı öğretmenlerinin uzaktan eğitim araçlarını kullanma niyetlerini etkileyen faktörler: YEM
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)
Bu araştırma, uzaktan eğitime yönelik fen bilimleri öğretmenlerinin niyetlerini belirleyen faktörleri incelemeyi hedeflemektedir. Bu hedef doğrultusunda teknoloji kabul modeli, planlanmış davranış teorisi ve akış teorisinden ...
Altıncı sınıf öğrencilerinin üçgenin tanımına ve sınıflandırılmasına yönelik kavram imajlarının incelenmesi
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)
Araştırmanın amacı; ilköğretim 6.Sınıf öğrencilerinin üçgenin tanımlanmasına ve sınıflandırılmasına yönelik oluşturdukları kavram imajlarının incelenmesi olarak belirlenmiştir. Araştırmanın amacına uygun gerçekleşebilmesi ...
İlköğretim matematik öğretmen adaylarının dikdörtgenlerin alanlarının ölçümünde orantısal akıl yürütme bilgi kaynaklarını kullanma becerileri
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)
Bu çalışma, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının dikdörtgenlerin alanlarını nasıl anlamlandırdıklarını ve dikdörtgenlerin alanlarını hesaplamayı gerektiren problemlerde orantısal akıl yürütme becerilerini nasıl ...
İlkokul yöneticilerinin otomatik düşünce sıklıkları ve öz-yeterlik inançları arasındaki ilişki (Nevşehir örneği)
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)
Araştırmanın amacı ilkokullarda görev yapan yöneticilerin otomatik düşünce sıklıkları ve öz-yeterlik inançlarını incelemektir. Araştırma kapsamında yöneticilerin otomatik düşünce sıklıkları ve öz-yeterlik inançları ...
Kırsal kesimde görev yapan sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri dersi öğretim sürecinde karşılaştıkları sorunlar
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)
Bu araştırma, kırsal kesimde görev yapan ve fen bilimleri dersini yürütmekte olan sınıf öğretmenlerinin, fen bilimleri dersi öğretim sürecinde karşılaştıkları sorunları tespit etmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemi ...
Çocuk edebiyatıyla ötekileştirme(me): Bir eylem araştırması
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)
Bu çalışma ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin öteki ve ötekileştirmeye yönelik olumsuz algılarını ortaya çıkarmak ve bu olumsuzluğu gidermek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada yöntem olarak nitel araştırma yöntemi ...