Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBaloğlu, Nuri
dc.contributor.authorGökduman, Doğan
dc.date.accessioned2024-08-08T20:08:37Z
dc.date.available2024-08-08T20:08:37Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=rcbWnuqW6HxCZ_98ARapgsk-rXGmzoN0YNESKPxwNPq_E2QnwJcwLpLQ_tZXa2c6
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6060
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel güven algılarını bazı değişkenler açısından incelemektir. Araştırma, tarama modelindedir. Araştırmanın evreni 2011-2012 eğitim ve öğretim yılında Kırşehir ili merkez ilçesi sınırlarında yer alan resmi ilköğretim okullarında görev yapan 1059 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini, bu evrenden basit tesadüfî örnekleme ile seçilen 14 ilköğretim okulunda görev yapan 400 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada ilköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel güven algılarını belirlemek amacıyla Hoy ve Moran (2003) tarafından geliştirilen ?Çok Amaçlı Güven Ölçeği? kullanılmıştır. Veriler, SPSS 15.0 paket programı yardımıyla çözümlenmiştir. Çözümlemede yüzde tabloları, madde ortalamaları, pearson korelasyon analizi, tek yönlü varyans analizi ve bağımsız gruplar için t- testi kullanılmıştır.Bulgular, ilköğretim okulu öğretmenlerinin okullarına ilişkin örgütsel güven algılarının genel olarak ?katılıyorum? düzeyinde olduğunu göstermektedir. Öğretmenlerin güven algıları meslektaşlara güven ve öğrencilere ve velilere güven boyutlarında ?katılıyorum? düzeyinde iken; yöneticiye güven boyutunda ?kısmen katılıyorum? düzeyindedir. Güven algıları cinsiyet ve yaş değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar göstermekte iken, mesleki kıdem, öğrenim durumu ve branş değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar göstermemektedir. Araştırmada; öğretmenlerin, yöneticilere, meslektaşlarına, öğrencilere ve velilerine yönelik güven algılarını yükseltmek amacıyla etkinlikler ve hizmet içi eğitim faaliyetlerinin düzenlenmesi önerilmektedir.Anahtar Sözcükler: Güven, İlköğretim Okulu, Örgütsel güvenen_US
dc.description.abstractThis research aims to investigate the organisational trust perceptions of primary and secondary school teachers in terms of certain variables. It was in survey model. The population of the research was composed of 1059 teachers who were working at formal primary and secondary schools in Kırşehir central province. The sampling group of the resarch was composed of 400 teachers who were working at 14 schools and they were selected by simple random sampling method. In the research ?The Omnibus T-Scale? developed by Hoy and Moran (2003) was used in order to identify the organisational trust perceptions of primary and secondary school teachers. The data were analysed with SPSS 15.0 package programme. Percentage tables, item avarage, pearson corelation analysis, one way variance analysis and for independent groups and t-test were used for the analysis.The findings showed that the organisational trust perceptions of primary and secondary teachers was generally at the level of ?I agree?. While the trust perceptions of teachers were at the level of ?agree? in terms of trust to colleagues and students and to parents, it was at the level of ? slightly agree? in term of trust to manager. There was a meaningful difference in trust perceptions according to gender and age variables while there were no meaningful differences seniority, education level and branch variables.At research; it was suggested to organize some activities and in-service trainings in order to increase the trust perceptions of teachers towards the managers, the colleagues , the students and their parents.Key Words: Trust ,Primary and Secondary School, Organizational Trusten_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAhi Evran Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleIlköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel güven algılarının bazı değişkenler açısından incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigating the organizational trust perceptions of primary and secondary school teachers in terms of certain variablesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage162en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid325968en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster