Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAydın, Davut
dc.contributor.authorTaşkın, Ümmügülsüm
dc.date.accessioned2024-08-08T20:08:38Z
dc.date.available2024-08-08T20:08:38Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=zqI_ZOq-b18GC2rT9c2JGkgNjpr5DkhsTIbVEU5wQZL3OP082CYqtLtujF4w7eR0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6087
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin; iletişim becerisinin çatışma eğilimi ve ana baba tutumu ile ilişkisini incelemektir.Araştırmanın örneklemini, 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Kırşehir il merkezinde bulunan Süleyman Türkmani İlköğretim, Cumhuriyet İlköğretim, 75. Yıl İMKB İlköğretim, Atatürk İlköğretim okullarında eğitim gören toplam 266 kişilik 8. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır.Bu araştırmada genel tarama (survey) modeli kullanılmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla Kuzgun tarafından geliştirilen ?İletişim Becerileri Değerlendirme Ölçeği?, Dökmen tarafından geliştirilen ? Çatışma Eğilimi Ölçeği?, Eldeliklioğlu tarafından geliştirilen ?Ana Baba Tutumları Ölçeği? kullanılmıştır. Araştırma verileri; ?t? testi, tek yönlü varyans analizi, Scheffe testi ile analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda; ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin iletişim becerisinin yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca iletişim becerisinin cinsiyet, gelir düzeyi, anne ile baba eğitim düzeyine göre farklılaşmadığı görülmüştür. Öğrencilerin çatışma eğiliminin ise orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin çatışma eğiliminin cinsiyete göre farklılaşmadığı ancak gelir düzeyi ve anne ile babanın eğitim düzeyi arttıkça çatışma eğiliminin azaldığı görülmüştür.Ana baba tutumları demokratik olan öğrencilerin iletişim becerisinin daha yüksek olduğu, babası otoriter tutum gösteren öğrencilerin iletişim becerisinin ise daha düşük olduğu belirlenmiştir.Ayrıca iletişim becerisi puanları ile tümden reddetme çatışması, önyargılı çatışma, insancıl yaklaşım, kişisel özellikler puanları arasında anlamlı düzeyde negatif ilişki olduğu görülmüştür.Demokratik anne ve baba puanları ile çatışma eğilimi arasında anlamlı düzeyde negatif ilişki olduğu, otoriter ve koruyucu/istekçi ana baba tutumları ile çatışma eğilimi arasında anlamlı düzeyde pozitif ilişki olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: İletişim Becerisi, Çatışma Eğilimi, Ana Baba Tutumuen_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to analyse the correlation between the conflict tendency parental attitude and the communication skill of the eighth grade students.The sample of the study is 266 eighth grade students who have education at Süleyman Türkmani, Cumhuriyet, 75. Yıl IMKB and Atatürk Primary schools in Kırşehir Central District in the 2011-2012 academic year.In this study, the genral screening model (survey) was used. ?The Communication Skills Rating Scale? by Kuzgun, ?the Conflict Tendency Scale? by Dökmen, ?the Parental Attitudes Scale? by Eldeliklioğlu were used so as to collect data in the study. The survey data was analysed by the ?t? test, the one-way analysis of variance, the Scheffe test.In consequence of the study; it was determined that the communication skill of the eighth grade students at primary school was at the high level and this hadn?t become different in regard to sex, level of income and educational levels of the parents. It was determined that the conflict tendency of the students was at the medium level. It was determined that the conflict tendency of the students hadn?t become different in regard to sex but it was inversely proportional to the level of income and the educational levels of the parents.It was specified that the communication skill of the students whose parents? attitude is democratic was higher and the communication skill of the students whose father?s attitude is unpermissive was lower. Besides, it was seen that there was a meaningful negative relationship between the communication skill points and the personal characteristics, humanistic approach, jaundiced-conflict, total refusal conflict points from the sub-dimensions of the conflict tendency.It was seen that there was a meaningful negative relationship between the democratic parents points and the conflict tendency; there was a meaningful positive relationship between the unpermissive-preventive parental attitudes and the conflict tendency.Key words: Communication Skill, Conflict Tendency, Parental Attitudeen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAhi Evran Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİletişim becerisinin çatışma eğilimi ve algılanan ana baba tutumları ile ilişkisien_US
dc.title.alternativeThe relationship of the communication skill with the conflict tendency and perceived parental attitudesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage171en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid293066en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster