Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGüler, Mutlu Pınar Demirci
dc.contributor.authorSağlam, Serdar
dc.date.accessioned2024-08-08T20:08:39Z
dc.date.available2024-08-08T20:08:39Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=rcbWnuqW6HxCZ_98ARapgttpN-zREWDbp-r6saIc2LxrGctI8PhWuLaYKLCSlGO9
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6103
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, İlköğretim 4 ve 5. sınıf öğrencilerinin çevresel bilinç ve algılamaları ile çevre konularına karşı gelişmiş tutumlarını incelemektir. Araştırmanın ilköğretim 4 ve 5. sınıf seviyesinde yapılması olumsuz tutumların tespiti ve önleyicilik açısından önemlidir. Araştırmanın çalışma grubunu Kırıkkale İl'indeki ilköğretim okullarından random yolla seçilmiş 5 ilköğretim okulundaki 4 ve 5. sınıf düzeyinde 343 öğrenci oluşturmaktadır. Tarama modeline göre yapılmış olan araştırmada Çevresel Bilinç ve Algı Anketi ile Çevreye Yönelik Tutum Ölçeği olmak üzere iki adet ölçme aracı uygulanmıştır.Yapılan analizler sonucunda öğrencilerin çevre konusunda bilinç ve algılamalarının olumlu olduğu, çevre konularına yönelik tutumlarının sınıf seviyesine, cinsiyete ve öğrencilerin babalarının eğitim seviyesine göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Öğrencilerin çevre konularına yönelik tutumlarının ailenin gelir durumu ile annelerinin eğitim seviyesine göre ise farklılaşmadığı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractMain aim of this study is exposing environmental conscious and perceptions about environmental issues of students educated in 4th and 5th classes. Survey for students educated in 4th and 5th classes is important because of finding negative attributes and preventive. Working group of survey was selected random and 343 students educated in 4th and 5th classes in 5 elementary schools in Kırıkkale. Survey was made screening model and used Environmental Conscious and Perception questionnaires and Environmental Attitude Measure.According to analysis, students conscious and perceptions for environment is positive and attitudes for environments differentiate according to class level, gender and education level of students? fathers. On the other side attitudes for environment is not differentiate according to income level and education level of students? mothers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAhi Evran Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 4 ve 5. sınıf öğrencilerine göre çevre sorunlarının betimlenmesi ve öğrencilerin çevre konularına ilişkin tutumlarıen_US
dc.title.alternativePrimary 4 and 5 class students according to the environment problems description and students the subject matters of environmental attitudesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage112en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid325965en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster